BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Center for Botilbud søger en afdelingsleder til Botilbud Centervej, der med lyst til samarbejde og inddragelse kan lede en til tider kompleks opgave, så der fortsat er både trivsel, retning og udvikling for både beboere og medarbejdere.
CentervejCenter for Botilbud rummer to døgntilbud, Centervej og Rytterskolevej. Begge er for voksne beboere med betydelig og varig fysisk og psykisk funktionsnedsættelse. I Center for Botilbud er vi ansat til to ting – faglighed & samarbejde. Vi arbejder ud fra nedenstående kerneopgave.
" Vi lykkes sammen i Center for Botilbud, når beboerne oplever tryghed og trivsel, samt at vi gennem en ressourcefokuseret tilgang er med til at skabe rammerne for et meningsfuldt liv."
På Centervej bor 40 beboere, fordelt på tre forskellige afdelinger, der understøttes af ca. 80 faste medarbejdere, der har den største respekt for at gå på arbejde i beboerens eget hjem. Det stiller store krav til både faglige og etiske kompetencer og refleksioner. Medarbejdergruppen består primært af både pædagogisk-, omsorgs- og sundhedsfagligt personale. Der er også tilknyttet fysioterapeuter, sygeplejerske, rengørings- og servicepersonale, administrativt personale med bl.a. vagtplanlæggere samt cirka 30 løst tilknyttede vikarer.
Vores nye afdelingsleder bliver en del af et dynamisk og udviklingsorienteret ledelsesteam, hvor du får et tæt samarbejde med både centerleder og de fire øvrige afdelingsledere. Vi har en værdi- og tillidsbaseret tilgang til ledelse med høj grad af indflydelse gennem en anerkendende og samarbejdende dialog. Vi hjælper og udfordrer hinanden, og derfor har vi også ledelsessupervision. Vi tager alle ansvar for at opgaverne løses smartest, med høj faglighed, kvalitet og hensyntagen til den individuelle og samlede økonomi.
I ledelsen prioriterer vi hele tilbuddets opgaver, og sender dem hen, hvor der er de rette kompetencer, og derfor vil du også få tværfaglige projekter uden for den afdeling, hvor du har personaleledelsen. Det er vigtigt, at vi i fællesskab arbejder inden for den økonomiske ramme og får implementeret nye strategier og metoder som f.eks. KRAP, sundhedsfaglige instrukser og retningslinjer, GDPR mv.
"Borgerens Centrum"I Kolding Kommune arbejder alle forvaltninger ud fra Borgerens Centrum og 1-2-3-modellen. Det er vores fælles tilgang til opgaveløsningen omkring beboeren, og det giver os et fælles udgangspunkt, når vi skal skabe sammenhæng og løsninger på tværs. Et udgangspunkt, hvor vi er nysgerrige og stiller spørgsmål til beboeren, før vi begynder at tænke i faglige løsninger. Vi tager altså udgangspunkt i beboerens virkelighed og lader systemet komme til beboerne – ikke omvendt.
På den måde sikrer vi os både, at beboerne får et tilfredsstillende forløb med kommunen, og at vi får brugt vores faglighed på den rigtige måde. At vi tjener beboernes bedste – og det fælles bedste.
I Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen har vi konkretiseret Borgerens Centrum ved at tilføje 5 leveregler, som skaber tydelighed omkring hvilke handlinger, der skal til i vores hverdagspraksis. Vi kalder vores konkretisering for Selvværd og Sammenhæng.
Vores forventninger til vores nye afdelingslederSom afdelingsleder for Centervej 11-17 samt nattevagterne, bliver dit vigtigste fokus den nære personaleledelse. Centervej 11-17 består af to huse med samlet 13 boliger, og der er samlet 24 faste medarbejdere og 4 faste nattevagter.
Du kommer med en nysgerrig tilgang, men du tør også udfordre og stille undrende spørgsmål til "plejer" mens du stikker en "finger i jorden". Du har øje på helheden og især beboernes behov ind i fællesskabet, og du båder ser, lytter og anerkender den enkelte medarbejders ønsker og kompetencer. Du formår at arbejde struktureret og systematisk i en hverdag med mange bolde i luften.
Vi forventer indledningsvis, at du som minimum har en mellemlang uddannelse inden for det socialfaglige eller sundhedsfaglige område. Du må gerne have erfaring fra et døgntilbud eller med beboere med varig fysisk og psykisk funktionsnedsættelse, og derfor også kende til de mange lovgivninger vi arbejder indenfor.
Det er en fordel, hvis du ledelseserfaring, uanset om det er som formel leder, koordinator eller via foreningslivet. Og hvis ikke du allerede har en lederuddannelse, så forventer vi, at du vil tage en som en del af din ansættelse.
Du har lyst til sammen med medarbejderne at skabe en kultur, hvor der er de bedste rammer for vores beboerne. Vi har brug for en afdelingsleder, der kender og anerkender både beboere og medarbejdere, sådan der kan sparres, udvikles, inddrages og handles - også gerne på forkant. Vi har brug for en afdelingsleder, der kommunikerer let og ubesværet til alle, også beboernes pårørende.
Vi arbejder sammen for det gode arbejdsmiljø, hvor der er et bæredygtigt arbejdsliv for alle. Derfor prioriterer vi også work-life balance – også for vores ledere. Derfor har vi også en telefonisk forvagtordning i weekend, som fordeles mellem de fem afdelingsledere.
Vi forventer, at du har lyst til at deltage i Kolding kommunes ledertræning for nye ledere for at få yderligere indsigt i kommunes ledelsesgrundlag. Det er vigtigt, at du tør tage det synlige lederskab på dig. Derudover forventer vi, at du ligesom den øvrige ledelse har en anerkendende, nærværende og lyttende tilgang, hvor du stiller dig til rådighed for beboere, deres pårørende og medarbejderne. Hvis dette er kombineret med en god portion humor, hvor du er god til at motivere, begejstre og skabe refleksion i medarbejdergruppen, så har du alt, vi efterspørger.
Yderligere information:Kolding Kommunes Ledelsesgrundlag
Du er også velkommen til at kontakte konstitueret Centerleder, Helle Breiner Jensen på 23 30 14 78 eller afdelingsleder – og mulig kommende lederkollega Axel Rømer
Løn og ansættelsesvilkår:I henhold til gældende overenskomst. Lønnen bliver fastsat efterprincipper for lokal løndannelse i henhold til ansøgerens kvalifikationer.
Ansøgning via knappen "ansøg"Send din ansøgning med relevante bilag, så vi har din ansøgning senest d. 4. februar 2024.
Vi har planlagt 1. samtale til torsdag d. 8. februar og 2. samtale til torsdag d. 22. februar, hvor der også vil indgå en case. Mellem de to samtaler vil der blive gennemført en personprofilanalyse med personlig tilbagemelding af HR. Der trækkes referencer efter nærmere aftale forud for 2. samtale.
Vi forventer vores nye afdelingsleder kan tiltræde senest d. 1. april 2024.
Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=441f23b9)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kolding Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Kolding Kommune - Centervej - Center for botilbud, Centervej, 6000 Kolding
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975623