Bliv en del af TrekantBrands forebyggelsesteam som vice-/beredskabsinspektør

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


 

TrekantBrand søger en vice-/beredskabsinspektør til vores forebyggelsesteam. 

 

Trekantområdet er et vækstcenter i Danmark, og TrekantBrand er et af landets største kommunale redningsberedskaber, der dagligt skaber tryghed for flere end 260.000 borgere, samt en lang række store virksomheder herunder landets ubetinget største koncentration af risikovirksomheder.

Derfor søger vi lige nu en faglig- og analytisk stærk vice-/beredskabsinspektør til vores forebyggelsesteam, der bl.a. skal være med til at styrke myndigheds- og planlægningsarbejdet med vores mange risikovirksomheder.
 

Om stillingen

Som vice-/beredskabsinspektør i forebyggelsesteamet bliver du sammen med dine øvrige kollegaer omdrejningspunktet for TrekantBrands forebyggelses- og myndighedsarbejde, herunder samarbejde med de kommunale byggesagsafdelinger.

Du kommer til at indgå i et fagligt stærkt team, der arbejder med en lang række forskelligartede opgaver, som brandteknisk sagsbehandling, -rådgivning og brandsyn. Herudover varetages en vigtig opgave i at sikre sammenhæng mellem det brandtekniske område og det operative beredskab.

Risikoprofilen for TrekantBrands ansvarsområde ligger væsentligt over landsgennemsnittet, og ikke mindst den store koncentration af industritunge virksomheder og de pt. 24 risikovirksomheder i vores område er medvirkende årsager hertil.

TrekantBrand ønsker at styrke fokus på arbejdet med bl.a.  risikovirksomhederne, samt at være en kompetent sparringspartner for såvel virksomheder som vores ejerkommuner i dette arbejde. Derfor kan arbejdet med netop denne type opgaver blive en vigtig del af stillingen.

De konkrete opgave- og ansvarsområder aftales på baggrund af dine kompetencer, erfaringer og interesser.
 

Dine faglige kompetencer

  • Du har gerne en byggeteknisk baggrund, eksempelvis som konstruktør, ingeniør eller har lysten til at videreuddanne dig
  • Du har gennemført Beredskabsstyrelsens kurser, der er kompetencegivende, for at gennemføre brandteknisk sagsbehandling og foretage brandsyn, eller er indstillet på at gennemføre dem.
  • Du er beredskabsfagligt stærkt funderet og har operativ erfaring på minimum holdlederniveau, gerne som indsatsleder.
  • Du har evt. erfaring med at arbejde med sagsbehandling eller myndighedsarbejde.

Dine personlige kompetencer

  • Du er helhedsorienteret, dialogsøgende og servicemindet overfor samarbejdspartnere.
  • Du evner og trives med at arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst.
  • Du har gode formulerings- og kommunikationsevner, både i skrift og tale.
  • Du er god til at skabe netværk og gå i dialog med mennesker.

Hvad kan vi tilbyde?

  • En spændende arbejdsplads med engagerede medarbejdere i et stærkt fagligt miljø.
  • En arbejdsplads med en høj grad af selvstændighed og ansvar.
  • En arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden på tværs af organisationen.
  • Indflydelse på egne opgave- og ansvarsområder.
  • Mulighed for at indgå i det operative beredskab afhængig af interesser og kompetencer.

Vi forestiller os ikke, at vi ved alt, så vi hører også meget gerne fra dig, hvis du har en anden baggrund og tænker, at netop du vil være den helt rette kandidat til stillingen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du ansættes på chef- og lederoverenskomst, og indplaceres på vice- / eller beredskabsinspektør niveau efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn.

Ansættelse er betinget af tilfredsstillende straffeattest. En tilfredsstillende straffeattest skal opretholdes i hele ansættelsesforholdet. Der vil til enhver tid blive foretaget en konkret vurdering af, hvorvidt en eventuel anmærkning på straffeattesten har betydning for ansættelsesforholdet ligeledes er det en betingelse for ansættelsen, at du også kan sikkerhedsgodkendes til "Hemmeligt" og opretholde godkendelsen under hele ansættelsen.

Arbejdstiden er som udgangspunkt gennemsnitlig 37 timer pr. uge, men kan tilpasses til den rette kandidat.
Dit primære arbejdssted bliver fra vores hovedkontor i Kolding, Caspar Müllers Gade 2-4, 6000 Kolding.
 

Yderligere oplysninger

Har opslaget vakt din interesse, og vil du gerne høre nærmere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:

Teamleder for forebyggelse Christina Fischer på telefon 20 18 41 27.


Ansøgningsfristen er den 12. august 2024. Vi forventer at holde samtaler i løbet af uge 33/34.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Adfærdspolitik

I TrekantBrand tror vi på at "gode resultater og god adfærd skal gå hånd i hånd." Derfor har vi udarbejdet et adfærdskodeks (TOPAS), der tager udgangspunkt i de fem kerneværdier Tillidsskabende, Ordentlige, Professionelle, Anerkendende og samarbejdende

Du kan finde yderligere på:
https://www.trekantbrand.dk/om-trekantbrand/information-om-trekantomradets-brandvaesen/adfaerdskodeks/


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6da8a931)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Trekantbrand, Caspar Müllers Gade, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6095434

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet