Bliv nøglefigur som udbudskonsulent i regionens it-organisation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Drømmer du om at udfolde dine juridiske kompetencer i en stor it-organisation, hvor du får ansvaret for at gennemføre udbud? Vil du være med til at udfordre markedet og leverandørerne? Tænk hvis du kunne blive det centrale omdrejningspunkt i en udbudsproces, hvor du skal sikre juridisk og organisatorisk konsistens på tværs.

Det kan blive din hverdag, når du bliver en del af et team med store ambitioner.

I en organisation med mere end 25.000 medarbejdere, hvor sundhedsvæsenet er hovedopgaven, anvender vi, i regionen, mange forskelligartede og specialiserede it-systemer. Disse systemer anskaffes typisk gennem et udbud, hvortil vi søger to strukturerede og detaljeorienterede udbudskonsulenter, der kan blive nøglefigurer i forhold til anskaffelsesprocessen. Du kommer til at fungere som bindeleddet mellem projektledere, arkitekter og naturligvis de kliniske fageksperter.

Har vi vakt din nysgerrighed? Så lad os fortælle lidt om os selv.

Hvem er vi?
Styring er et funktionsområde i Regional IT med ca. 35 dedikerede medarbejdere, bestående af centrale stabsfunktioner, der alle refererer til funktionschefen. Styring er en bred vifte af højt specialiserede kompetencer, der løser opgaver primært for IT-direktøren og ledelsen i Regional IT.

I Styring bliver du en del af teamet Strategisk leverandørstyring, hvor 6 energiske kolleger arbejder med it-kontrakter og licenshåndtering. Vi arbejder med en meget varieret portefølje med både små og store indkøb, der oftest håndteres via SKI- og K02-kontrakter. Efter en større reorganisering har vi behov for en fokuseret indsats i arbejdet med såvel indkøbet som den daglige administration af kontrakterne og at skabe en endnu mere struktureret tilgang til arbejdet med leverandørstyring. Dit fokus vil primært ligge på indkøbsdelen, men der kan også forekomme andre opgavetyper.

”Selvfølgelig skal man have en faglig ballast, når man søger en stilling hos os, men når vi sammensætter vores teams, er det vigtigt for os at de socialt fungerer godt sammen. Vi ved at medarbejdere, der får tilpas udfordrende opgaver, og samtidig føler sig tryg i organisationen ganske simpelt præsterer bedre. Det er de rammer vi gerne vil skabe i Styring.”

Sabrina Sofie Jensen, Funktionschef, Styring.

Om jobbet
Som udbudskonsulent får du ansvaret for at facilitere hele udbudsprocessen, fra udarbejdelse af strategi til indgåelse af kontrakt. Du vil fungere som rådgiver for projektledere og forvaltere, og du får et tæt samarbejde med jurister, it- og kliniske fagspecialister. Du er derfor ikke alene om opgaven, men vil ofte være drivkraften i forhold til fremdrift. Derfor er der høje krav til kommunikations- og samarbejdsevner.

Indkøb af primært it-systemer kræver en særlig kombination, hvor erfaring med jura og it er essentiel. Du er selvfølgelig et godt match hvis du har dette, men mangler du viden på it-delen, bygger vi gerne ovenpå dine eksisterende kompetencer.

De vigtigste opgaver i jobbet:

  • Rådgivning til interne projektledere og forvaltere, omkring udbuds-processen
  • Facilitere udbudsprocessen fra afdækning af udbudsstrategi i forhold til det aktuelle indkøb, formulering af krav i samarbejde med interne it-kolleger samt kliniske fagspecialister og sidst, men ikke mindst, at gennemføre udbuddet frem til den endelige kontrakt forelægger
  • Gennemgang af eksisterende kontrakter med henblik på fortolkning og tvistløsninger
  • Håndtering af klagesager og eventuelt bistå med dokumentation ved aktindsigter
  • Sparring med primært kontraktjuristerne om efterfølgende administration og opfølgning
  • Være tovholder i vores Udbudskompetencecenter, som er et forbedringsinitiativ, der løbende vedligeholder vores tjeklister, standardkrav mv.
Som vores nye udbudskonsulent, er det dig der har overblikket over aktiviteterne i de forskellige faser af udbuddet. Du har et detaljeret blik for alle krav på tværs af kontrakt og bilag, og inddrager de rette kompetencer fra organisationen, der kan bistå med indhold i udbudsmaterialet.

Du bliver en del af et team, hvor fagligheden er meget høj, og der vil være rigtig gode muligheder for faglig sparring. Der vil også være plads til dine input i forhold til at forme jobbet, da stillingen er ny i teamet.

Om dig
Vi ser rigtig gerne, at du har erfaring som udbudskonsulent fra en større organisation, og måske sidder du allerede med juridiske eller indkøbsrelaterede opgaver i en it-organisation. Du er vant til at yde kvalificeret rådgivning på tværs af en stor organisation og med samarbejde på forskellige niveauer.

Faglige egenskaber vi lægger vægt på:

  • Det er en fordel, at du har en juridisk baggrund, eller erfaring fra lignende stillinger
  • Kendskab til indkøbsprocesser i det offentlige
  • Du har erfaring med konkurrenceudsættelser og herunder udbudsretten
  • Du kan navigere mellem de forskellige anskaffelsesformer fra SKI til udbud
  • Hvis du har arbejdet med it-kontrakter, er det bestemt en fordel
  • Du er fortrolig med anvendelse af gængse it-systemer som Microsoft Office, eventuelt også kendskab til ServiceNow.
Personligt bidrager du med:

  • En struktureret og kvalitetsorienteret tilgang til dit arbejde, og du ved at djævlen ligger i detaljen
  • Deadlines giver dig en positiv drivkraft til at komme i mål, også selvom du har mange aktive opgaver
  • Du er proaktivt opsøgende og trives med en stor og bred kontaktflade, som du bringer i spil for at indhente den nødvendige viden i løsning af opgaverne
  • Du har blik for andres stærke og svage sider og formår at spille dine kolleger gode – du er en del af helheden.
Din nye arbejdsplads
Region Syddanmark er med sine mere end 25.000 ansatte en af Danmarks største arbejdspladser. Forretningsområderne dækker sundhed, psykiatri- og socialområdet, administrative enheder samt regional udvikling.

Regional IT er Region Syddanmarks centrale driftsorganisation og tæller ca. 420 medarbejdere.

Vi tilbyder et varierende og udfordrende job inden for en sektor, hvor den nyeste teknologi tages i brug til gavn for borgerne og patienterne.

Vi bestræber os på at være en organisation, hvor der er rum til det hele menneske. Vi har i det daglige fokus på, at vi skal få både arbejds- og privatliv til at fungere.

Vi har respekt for vores medarbejders faglighed. Vi lægger vægt på personlig udvikling, og at vores medarbejdere har de kompetencer, som er nødvendige for at kunne løse deres opgaver.

Yderligere informationer
Regional IT er fordelt på flere lokationer i regionen. Styring har medarbejdere ansat i Kolding, Vejle og Odense. Dit primære arbejdssted vil blive i Kolding, men når fortroligheden til organisationen og arbejdsopgaver er faldet på plads, tilbyder vi fleksible arbejdsforhold, flekstid, mulighed for at arbejde hjemmefra og en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Selvom vi gerne afholder videomøder, må der forventes transport rundt i regionen.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Kim Lund på mobil 24 96 95 62.

Læs mere om Regional IT som arbejdsplads på regionsyddanmark.dk

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst med forhandlingsberettigede organisation.

Der er ansøgningsfrist onsdag den 9. oktober 2024.

Vi forventer at afholde første samtalerunde den 14. oktober og eventuelt 21. oktober. Anden samtalerunde afholdes 24. oktober.

Stillingen ønskes besat senest den 1. december 2024.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Regional IT, Kolding, Sygehusvej, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6118108

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet