BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Banker dit faglige hjerte for kommunernes digitale udvikling, og vil du være med til at sikre, at digitale løsninger kan hjælpe os med at løfte fremtidens børne-, skole- og familieområde – hele vejen fra de strategiske planer til den praktiske implementering? Vil du udvikle dig som digitaliseringskonsulent i en kommune, hvor vi har høje ambitioner og spændende planer for vores digitale udvikling i de kommende år? Så har vi et job til dig!
Om jobbet
Digitaliseringskonsulentstillingen er placeret i økonomiafdelingen i Børne- og Uddannelsesforvaltningen, som er en stabsfunktion, der understøtter forvaltningen i forhold til GDPR- og digitaliseringsområdet, økonomistyring, ledelsesinformation, analyseopgaver, administrative opgaver og politisk betjening.
Du vil komme til at stifte bekendtskab med en bred en vifte af IT- og digitaliseringsarbejdsopgaver, som understøtter forvaltningens daglige virke. Du vil indgå i tværgående faglige netværk og samarbejde med kolleger på tværs af forvaltningerne. Du bidrager til at bygge bro mellem den centrale IT og digitalisering og forvaltningens fagområder.
Som digitaliseringskonsulent vil du blandt andet komme til at arbejde:
- Med projekter vedrørende RPA i samarbejde med By- og Fællesforvaltningen
- Være ansvarlig for SmartDesigner
- Være systemansvarlig for Nembørn
- Indgå i en tværfaglig enhed hvor vi samarbejder om opgaver på tværs af fagområder
- Være projektleder på nye konkrete digitale løsninger/it-systemer, herunder webtilgængelighed i forvaltningen
- Med databehandleraftaler på nye systemer
- Følge med i den digitale udvikling på fagområderne, herunder følge tendenser, muligheder og nye løsninger og være en sparringspartner for ledelsen
Hvem leder vi efter som digitaliseringskonsulent?
Vi leder efter dig, der som digitaliseringskonsulent forstår udfordringerne og perspektiverne i den digitale udvikling og kan formidle og omsætte dem til konkrete initiativer.
Vi lægger vægt på at du har en række faglige kompetencer, herunder at du:
- enten har en relevant uddannelse (herunder nyuddannet), eller gennem din karriere har opbygget erfaring med digitalisering, f.eks. som projektleder eller systemadministrator
- trives i at navigere i - og samarbejde på tværs af - faglige domæner og organisatoriske niveauer
- har indsigt og interesse i udviklingen på det digitale område
- har teknisk indsigt eller flair for at forstå det, der foregår "inde i" digitale løsninger og systemer
- har erfaring med eller indsigt i forandringsprocesser og udvikling af digital modenhed i en organisation
- har erfaring som projektleder og/eller projektdeltager på digitaliseringsprojekter
- er god til at formidle både mundtligt og skriftligt
Vi lægger også vægt på dine personlige kompetencer, herunder at du:
- er nysgerrig, åben og imødekommende
- kan forklare det tekniske, så alle kan forstå det
- lytter og inddrager, men du er også god til at skære opgaver til og sikre fremdrift
- har lyst til at følge med i udviklingen på området, så du kan være med til at spotte og bringe nye idéer og udviklinger ind i vores organisation
- arbejder vedholdende for at levere gennemarbejdede produkter af høj faglig kvalitet
- har en konstruktiv tilgang til kollegaer og samarbejdspartnere og evner at se på tværs af fagområder
- har humor og kan bidrage til det gode arbejdsmiljø
- er engageret og fleksibel
Om os
Du bliver en del af Økonomiafdelingen i Børne- og Uddannelsesforvaltningen. Afdelingen er ansvarlig for IT- og digitaliseringsopgaver, informationssikkerhed, analyse og budgetlægning, opfølgning, regnskab samt økonomisupport til alle enheder under forvaltningens tre områder: børneområdet, skoleområdet og familieområdet.
Herudover spiller afdelingen en stor rolle i forhold til udarbejdelse af analyser, sagsfremstillinger og ledelsesinformation til forvaltningen, herunder servicering af det politiske udvalg. Vi er ca. 12 medarbejdere, der servicerer politikområderne – både helt ud decentralt til f.eks. daginstitutioners ledelse og helt op til det politiske niveau ved udvalgsbehandling i Børn- og Uddannelsesudvalget.
Vi er en afdeling med en uformel tone, hvor vi kærer os om hinanden og har fokus på konstruktive inputs til hinandens arbejdsopgaver. Det skal være sjovt at gå på arbejde, men vi er også ærekær ift. opgaveløsningen.
Vi tilbyder
Vi tilbyder dig en spændende stilling med gode udviklingsmuligheder samt mulighed for at sætte dit eget præg på forskelligartede arbejdsopgaver indenfor IT- og digitalisering.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen vil blive fastlagt efter principperne om lokal løndannelse i henhold til stillingens funktioner og ansøgerens kvalifikationer. Vi har flekstidsordning.
Mere information om stillingen
Har du yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Lene Amstrup-Bloch på tlf.: 40 48 95 53.
Ansættelsesprocessen og tiltrædelse
- Ansøgningsfrist er søndag d. 10. marts 2024
- 1. samtale forventes afholdt d. 12.-13. marts 2024, hvor der vil indgå en lille case
- 2. samtale forventes afholdt mandag d. 18. marts 2024
- Der vil blive indhentet referencer
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest den 1. maj 2024.
Det er tale om en fast stilling på 37 timer. Arbejdssted er Ålegården 1, 6000 Kolding.
Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".
Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=47c7ead7)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kolding Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kolding Kommune - Børne- og Uddannelsesforvalt, Administration, Ålegården, 6000 Kolding
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5991347