ESDH-koordinator

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Arbejdssted: By- og Udviklingsforvatningen, Kolding Stadsarkiv, Skolegade 2B, 6000 Kolding

Arbejdstid: 37 timer pr. uge med flekstid.

Ansættelsestidspunkt: 1. september 2023 eller snarest derefter

Hvad kan vi tilbyde:

Vil du være med til at udvikle og understøtte anvendelsen af ESDH i Kolding Kommune?

I Kolding Kommune arbejder vi hver dag for at skabe bedre service for vores borgere, og bedre service understøttes også af en god forvaltningsskik og journalisering. Drømmer du om at være med til at undervise i, koordinere og samarbejde omkring et forretningskritisk system, og kan du begå dig på alle niveauer i organisationen samt holde en god kontakt med vores leverandører?

- Så er du måske den, vi søger.

Kolding Kommunes overordnede ESDH-opgave er forankret i Kolding Stadsarkiv. Her vil du blive del af et team, der inkluderer to ESDH-koordinatorer og to kommunale arkivarer. Udover at stå i spidsen for det primære administrative ESDH-system i Kolding Kommune (Acadre) servicerer teamet borgere og forvaltninger med sager. Vi har også ansvaret for kommunens ESDH-netværk og derudover samarbejder teamet med Digitalisering- og Forretningsudviklingsteamet i Kolding Kommune, hvor teamet indgår i arbejdet med nationale og lokale strategier.

Funktioner:

Som ESDH-koordinator er du med til at facilitere ESDH-netværket. ESDH-netværket er et netværk for Kolding Kommunes elleve ESDH-systemer. Du skal være med til at forme rutiner og praksis, og på den måde bidrage til at udvikle en aktiv kultur omkring anvendelse af ESDH og journalisering i bred forstand i Kolding Kommune. Du skal være med til at udarbejde retningslinjer og vejledninger for den fremtidige anvendelse af ESDH. Du skal medvirke i at drive processen, og du vil indgå i dialog med kolleger i alle forvaltninger om løsning af dokumentationsopgaver.

Du får et medansvar i at varetage de særlige journalfaglige interesser i forhold til de administrative processer, men det er også vigtigt, at du ser potentialet i anvendelse af IT-systemer til moderne vidensdeling og virtuelt samarbejde i organisationen.

Som ESDH-koordinator bliver du også en del af Acadre-organisationen, som foruden systemansvarlig består af 5 systemadministratorer og 24 superbrugere. Acadre er et ESDH-systemet, der anvendes af over 2300 brugere i Kolding Kommune. Du vil få et medansvar for brugeruddannelse og for kontakten til brugerne. Du skal bistå afdelinger og arbejde med rådgivning om anvendelse af Acadre, understøtte arbejdsgangsanalyser og være med til at tilrettelægge nye arbejdsrutiner bredt i organisationen.

Som ESDH-koordinator i Acadre-organisationen vil du også stå i spidsen for driften af Acadre som system og supportering af Acadre-brugere i Kolding Kommune. Du vil indgå i et samarbejde med IT-afdelingen omkring opsætning og konfiguration af systemet, men også i et samarbejde med leverandøren omkring opgraderinger, udvikling, test mm. Vi har også fokus på datakvalitet, sikkerhed og arkivering, og du vil derfor også skulle arbejde med kvalitetskontrol (Adoxa).

Kvalifikationer:

Hvem er du?

Dine kolleger vil beskrive dig som imødekommende, serviceminded, kvalitetsbevidst og du kan omsætte ord til handling. Du er struktureret og vant til at planlægge og prioritere dine opgaver. Du er en dygtig teamplayer, der udviser respekt, empati og tålmodighed i samarbejdet med andre.

Du er god til at undervise og formidle viden, og du trives i spændingsfeltet mellem drift og innovativ udvikling. Du er forandringsvillig, og du har mod på at udvikle dig i jobbet. 

Stillingen giver gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Der er tale om et alsidigt job, hvor du også selv kan påvirke dine arbejdsopgaver og bidrage med dine egne idéer.

Stillingen giver også mulighed for hjemmearbejde.

Du er engageret og samarbejder gerne med kolleger på alle niveauer i organisationen.

Det er en fordel, at

  • Du har kendskab til KLE og brugen af KLE
  • Du har et kendskab til Acadre eller et tilsvarende ESDH-system
  • Du har et kendskab til GDPR og god forvaltningsskik

Hvem er vi?

Kolding Stadsarkiv er en del af By-og Udviklingsforvaltningen i Kolding Kommune og varetager såvel myndighedsopgaver (med reference til kommunaldirektøren), som kulturhistoriske opgaver (med reference til by- og udviklingsdirektøren). Medarbejderstaben består af godt 10 årsværk, fordelt på 16 ansatte.

Om By og Udviklingsforvaltningen

I By- og Udviklingsforvaltningen arbejder vi for at styrke og udvikle hele kommunen som en attraktiv bosætnings-, oplevelses- og vækstkommune. Vi vil være et skridt foran og skabe positive forandringer og et ambitiøst fællesskab. Her er højt til loftet, frie rammer og dermed rig lejlighed og plads til din faglige og personlige udvikling.

Om Kolding Kommune

By- og Udviklingsforvaltningen er én af fem forvaltninger i Kolding Kommune, som i alt beskæftiger omkring 8000 medarbejdere. I Kolding Kommune arbejder vi med afsæt i visionen "Sammen designer vi livet" og et mindset vi kalder Borgerens Centrum, hvor vi på tværs af forvaltninger og faggrænser finder de bedste løsninger sammen med og for borgere, virksomheder og andre samarbejdspartnere.

Løn: I henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: 
For nærmere oplysninger kontakt Stadsarkivar Lene Wul på 30 94 09 57, lewp@kolding.dk  eller 
ESDH koordinator Eva Longmose Jakobsen  21 56 61 77, evja@kolding.dk  eller
arkivar Anders Hell Hansen på 30 47 60 54, andha@kolding.dk

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".
Ansøgningen skal vedlægges relevante uddannelsesbeviser.

Ansøgningsfrist: 20. juni 2023.

Ansættelsessamtaler: Afholdes 27. juni 2023

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=0e01f30c)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Kolding Stadsarkiv, Skolegade, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=0e01f30c&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5849843

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet