Fantastisk jobkonsulent søges til Integration og Boligsociale områder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Her er muligheden for at byde ind på en sjælden og spændende stilling i Center for Integration og International rekruttering, hvor vi søger en jobkonsulent. Integration og boligsociale områder er en afdeling med høj trivsel og med kæmpe fokus på at lykkes med at få borgere i beskæftigelse og sikre det gode match.

Vi søger en jobkonsulent, som med et smil på læben vil være med til at sparke døre ind hos virksomheder og gøre, hvad der skal til for at hjælpe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet-også selvom der er udfordringer og særlige hensyn. Det kræver en åbenhed og et stort fokus på ressourcer, muligheder og potentialer. Du skal også bære håbet og troen på en plads på arbejdsmarkedet, når borgerne indimellem selv tvivler.

Vi er en del af Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen og arbejder både med integrationsområdet og i de boligsociale områder. Afdelingen består af 23 medarbejdere, som er en blanding af rådgivere, jobkonsulenter og andre spændende mennesker.

Dine opgaver:

Vil være meget varierende, og vi forventer, at du hjælper til, hvor der er brug for det. Din primære opgave vil være at hjælpe borgere tilbage på arbejdsmarkedet. Det sker i et tæt samarbejde med rådgivere, jobkonsulenter, virksomheder, Sprogskolen og rigtig mange andre aktører. Du skal være klar til opsøgende virksomhedskontakt og have fornemmelse for, hvilke kompetencer borgeren har, og hvordan der findes det rette match mellem borgere og virksomhed.

Integration og boligsociale områder er en afdeling med mange afvekslende opgaver, og vi hjælper hinanden, når der er brug for det, f.eks. hvis dine kolleger har behov for hjælp til fremskudt jobcafé i boligområderne, modtagelse af flygtninge, afholdelse af workshop eller noget helt andet. Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang med borgeren i centrum.

Arbejdsopgaverne omfatter derudover:

  • arbejde med jobparate og aktivitetsparate borgere, som enten er omfattet af beskæftigelses- eller integrationsloven
  • tilrettelægge en individuel – og nogle gange håndholdt indsats – i samarbejde med borgere og virksomheder
  • opsøgende virksomhedskontakt med henblik på at etablere job, løntilskud og virksomhedspraktikker
  • deltage aktivt i opgaver og samarbejde på tværs

Dine kvalifikationer:

Vi ser gerne, at du har erfaring med jobkonsulentopgaven og arbejdet med integrationsborgere samt har et ønske om også at arbejde med international rekruttering i fremtiden. Det vil være en bonus, hvis du har er uddannet socialrådgiver, men det er ikke et krav.

Du skal have erfaring med og lyst til at arbejde med at matche borgere og virksomheder. Det er afgørende, at du kan se muligheder og potentialer og er klar til at gå nye veje for at lykkes. Du er en rummelig person og dygtig til motivationsarbejde. Derudover skal du være kommunikativt stærk både skriftligt og mundtligt.

Vi tilbyder:

Afvekslende arbejdsopgaver og et arbejdsmiljø præget af tillid, ordentlighed og åbenhed. Du vil få dygtige kolleger, og vil blive en del af en afdeling med høj faglighed og refleksion over egen praksis og udviklingsmuligheder. Ligeledes forventer vi, at du sætter en ære i at levere på et højt fagligt niveau og er nysgerrig på, hvordan vi sammen kan blive endnu bedre.

Vi tror på udvikling, både for borgere og medarbejdere. Derfor prioriterer vi samarbejdet på tværs af afdelingen og har ligeledes ugentlige sparringsmøder i gruppen af jobkonsulenter. Der vil være mulighed for at deltage i et internt uddannelsesforløb for job- og virksomhedskonsulenter med start i januar 2024.

Vi har også frugtordning, introduktionsprogram, muligheder for bæredygtigt arbejdsliv, sundhedsordning og mange andre velfærdstilbud, men grunden til at du skal vælge os til er, at du synes, det lyder spændende og ser mulighederne i en fremtid som jobkonsulent i Integration og boligsociale områder.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder for Integration og Boligsociale områder, Lone Myrhøj på 21208380

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer med start januar 2024. Der er tale om en fast stilling med tiltrædelse den 1. januar 2023.

Løn efter gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist: den 23. november 2023

Samtaler afholdes den 29. november 2023

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=63f0ffe8)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen SAF, Nicolaiplads, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937160

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet