BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Kolding Kommune arbejder vi med afsæt i visionen "Sammen designer vi livet" og en tilgang vi kalder "Borgernes Centrum". Omsat til handling betyder det, at vi på tværs af forvaltninger og afdelinger tilstræber at finde de bedste løsninger sammen med og for borgerne, virksomhederne og andre samarbejdspartnere. Kolding Kommunes Politik for bæredygtigt arbejdsliv tager udgangspunkt i det hele menneske og det liv vi lever. Vi er fælles om at have et ansvar for, at vi har et godt arbejdsliv.
Som kommune arbejder vi naturligvis meget med mennesker, og vi vil gøre en positiv forskel for de borgere, vi er i kontakt med. Som samfund ser vi en tendens til, at flere borgergrupper oplever flere og komplekse problemstillinger. Det betyder typisk, at borgere og pårørende stiller større og anderledes krav til indsatsen, og til de medarbejdere, de møder.
Den udvikling påvirker de følelsesmæssige krav i jobbet. Derfor søger vi endnu en supervisor, der er stærk i arbejdet med høje følelsesmæssige og komplekse krav i arbejdet med mennesker, så vi fastholder og udvikler et godt psykisk arbejdsmiljø, med høj trivsel og sikker opgaveløsning. Det ligger os meget på sinde at bistå de medarbejdere bedst muligt, der hver dag løser arbejdsopgaver helt tæt på borgerne. Det gør vi bl.a. ved at tilbyde supervision for de grupper af medarbejdere, der oplever behov for at være særligt rustede til at varetage deres arbejdsopgaver.
Supervisorerne er placeret i HR afdelingen, hvor første supervisor tiltrådte 1. marts 2023, og vi søger nu hendes kollega. HR er som afdeling fordelt på to afdelinger, HR Rådgivning og HR Organisationsudvikling, hvor stillingen er forankret i sidstnævnte. Du vil her møde dygtige og engagerede kollegaer, som arbejder med arbejdsmiljø, medarbejdersamtaler, trivsel, kompetenceudvikling, rekruttering, lederudvikling og i det hele taget med opgaver, der understøtter og udvikler organisationen.
Vi søger en supervisor 37 timer pr. uge fra 1. januar 2024, der har lysten og kompetencerne til at indgå i en afdeling, der understøtter medarbejdere og ledere, så de trives i arbejdet med at levere ydelser effektivt og af høj kvalitet til gavn for borgerne. Og en organisation med en fælles tilgang om at skabe sammenhæng og løsninger på tværs af organisationen ud fra Borgerens Centrum.
Stillingen:
Du vil få en dagligdag med stor variation med hovedvægt på supervision af medarbejdere især på gruppeniveau. Der vil implicit i stillingen pågå et særligt udviklingsarbejde i samarbejde med både ledere og medarbejdere internt i HR, men også på tværs i organisationen. Det vil derfor være vigtigt, at du går struktureret til opgaveløsningen og bl.a. indsamler data og viden til den videre udvikling og læring.
Som supervisor skaber du et læringsrum til forebyggelse og håndtering af belastende psykisk arbejdsmiljø med mulighed for individuel og organisatorisk udvikling af det psykiske arbejdsmiljø. Du er med til at opbygge og styrke refleksionsevnen over situationer, reaktioner og tilgangen til opgaverne hos medarbejderne, og indarbejde den opnåede læring i det videre arbejde.
Om dig:
- Som professionel supervisor har du en anerkendt supervisionsuddannelse med udgangspunkt i den systemisk narrative tænkning, og har løbende videreuddannet dig
- Du har uddannelsesmæssig baggrund på bachelorniveau eller højere
- Du har solid praksiserfaring med at supervisere grupper af medarbejdere i forhold til arbejdet med mennesker
- Du er i stand til at understøtte, at belastningen minimimeres og kan håndteres ved at styrke medarbejdernes kompetencer
- Du har indgående kendskab til flere af de kommunale opgavetyper, og gerne supervisionserfaring inden for de kommunale velfærdsområder
- Du har stor viden om trivsel og dens betydning for at præstere som både medarbejder og kollega
- Du kan sætte dig ind i arbejdspladsens behov og supervisere på den baggrund
- Du besidder projekt- og proceslederkompetencer, ligesom du formår at omsætte den indsamlede viden til forslag til konkret handling
- Du kan stå på egen ben, er god til at indgå i relationer og sammen med disse betræde nyt land
Vi tilbyder til gengæld et spændende job med en bred samarbejdsflade i en afdeling med gode kollegaer, der gerne bidrager med deres viden og erfaringer.
Vi har en fleksibel arbejdskultur, der tager udgangspunkt i opgaveløsningens behov, men skal gå hånd i hånd med medarbejderens behov – det kalder vi bæredygtigt arbejdsliv. I denne stilling vil der være skæve arbejdstider, og det er vigtigt, at du er indstillet på det for at kunne løse dine opgaver.
Vi imødeser din ansøgning vedlagt dokumentation for supervisoruddannelse med en beskrivelse af, hvilke konkrete og relevante redskaber og kompetencer du besidder til varetagelse af opgaverne som supervisor i Kolding Kommunes HR-afdeling.
Ansøgningsfristen er den 11. januar 2024 kl. 8.00.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne for lokal løndannelse i forhold til stillingens funktioner og ansøgers kvalifikationer.
Spørgsmål om stillingen kan stilles til HR-chef Per Bo Nørgaard Andersen på mail pperb@kolding.dk og telefon 40 43 36 54 eller leder af HR Organisationsudvikling Lene Schramm Petersen på mail lepet@kolding.dk og telefon 30 45 38 02.
Vi forventer af afholde 1. samtale den 19. januar 2024 og 2. samtale den 24. januar 2024.
Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=5d97e803)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kolding Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kolding Kommune - Centralforvaltningen - HR, Akseltorv, 6000 Kolding
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957939