Kolding Kommune - Tinghøj: Familiecenteret søger faglig koordinator i nyoprettet stilling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Familiecenteret søger en kompetent Faglig Koordinator, til en nyoprettet stilling

 

 

Afdelingen Familie- og forebyggelse søger en Faglig Koordinator, efter at vores afdeling har været gennem flere tilpasninger de seneste to år. Nu er opgaver og budget tilpasset og vi kan oprette en ny stilling i afdelingen.

 

Afdelingen har lokaler på Låsbyhøj, Nørregade 1 i Kolding, hvor din primære base vil være.

 

Arbejdstid:

Ikke skemalagt arbejdstid, 37 timer/ugen, i hverdagene.

 

Ansættelsestidspunkt: 1. december 2023

Familie- og forebyggelse er organiseret i Familiecenteret, der hører under Børne- og Uddannelsesforvaltningen.

 

Hvad kan vi tilbyde:

En moderne og fleksibel arbejdsplads, med stort fokus på bæredygtigt arbejdsmiljø. Vores værdigrundlag er kontinuerlig under justering og udvikling, set i lyset af vores Fælles børne- og ungesyn, samt ambitionen der er udviklet på Familieområdet.

 

Det fælles børneungesyn er et godt stykke vej i implementering, og du opfordres til at læse mere om det her:

Fælles børne- og ungesyn (kolding.dk) og den kan læses som pdf: Fælles børn- og ungesyn (kolding.dk)

 

Vores ambition er at være trædesten i familiens vej til et meningsfuldt liv for barnet. Det gør vi ved at træffe faglige og hensigtsmæssige beslutninger, i et tværfagligt samarbejde om et sammenhængende tilbud.

Det er vigtigt for os at vores nye koordinator kan se sig selv i at arbejde ud fra dette mindset og værdigrundlag.

 

Derudover skal Barnets lov implementeres i leverandørområdet – hvilket også bliver en af opgaverne – se nedenfor.

 

Vi tilbyder et selvstændigt, afvekslende, krævende og spændende job, med dygtige og engagerede kollegaer. Der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling i stillingen.

Der er planlagt et uddannelsesforløb for dig efter opstart og ind i 2024. Her skal du sammen med de øvrige koordinatorer, samt afdelingslederne på Familieområdet, udvikle evner og sammenhængskraft omkring implementeringsprocesser i et fagpersonligt, relationelt og procesorienteret design.

 

Funktioner: 

Vi forventer, at alle medarbejdere i Familiecenteret udviser høj grad af ansvarlighed over for vores opgaver.

 

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:

 

Primært bliver din funktion at understøtte og udvikle den faglige indsats i afdelingen, med et særligt fokus på psykologerne og familiebehandlerne, ved bl.a. at:

 

  • At give faglig sparring til psykologer og familiebehandlere på komplekse sager, med børn og familier i udsatte positioner
  • At give faglig sparring til psykologer og familiebehandlere der arbejder i familier med børn der har handicap/ funktionsnedsættelser
  • At være koordinerende i den særlige indsats vi har på før-fødsel/spædbarnssager, sammen med myndighed og sundhedsplejerskerne
  • Sidde med i Familieområdets Spædbarnsfora hvor alle bekymringer/underretninger omkring gravide eller spædbørn bringes ind til kvalificering, i samarbejde med myndighed og sundhedspleje.
  • At modtage de henvisninger der kommer fra Familierådgivningen, og sikrer fordeling til behandlerne, matchet med de rette kompetencer.
  • At holde dig opdateret på ny viden og forskning, så vi hele tiden sikrer at afdelingen har et kvalitativt højt niveau
  • At sikre at dokumentation og lovgivning i den forbindelse har et kvalitativt godt niveau
  • At afholde teammøder, og kvalificere indhold og proces
  • At udvikle nye indsatser i samarbejde med medarbejderne
  • At samarbejde med medarbejdere og ledelse– udvikling af afdelingens arbejdsgange
  • At følge op på iværksatte tiltag
  • At deltage i indsatsen i udfordrende familiesager, hvis der er behov for det
  • At agere mødeleder – både i møder hvor der udelukkende er fagpersoner – men også i store møder hvor såvel familie som fagpersoner deltager.
  • At implementere ny lovgivning i.f.t. Barnets lov
  • At implementere vores visioner og strategier, og holde dem levende og i proces
  • Du vil blive inddraget i en proces i Team Børnehandicap, hvor myndighed og udfører rykker tættere sammen, med det formål at skabe bedre sammenhæng for familierne. Her skal du samarbejde tæt med den faglige koordinator i Familierådgivningen.
  • Du vil løbende deltage i forskellige arbejdsgrupper på tværs af Børne- og Uddannelsesforvaltningen, og på tværs af kommune og region
  • Understøtte proces og udvikling omkring Familierådslagning

 

 

Profilen vi er på udkig efter:

 

  • Du har en socialfaglig grunduddannelse på bachelor-niveau. Det kan fx være pædagog, sygeplejerske eller socialrådgiver.
  • Gerne med en efteruddannelse inden for Familieområdet eller lignende socialområde
  • Du har viden og erfaring inden for spædbørn og småbørnsområdet.
  • Du ser dig selv som en kompetent fagpersonlig medarbejder, der kan give andre fagpersoner faglig sparring og inspiration
  • Du har erfaring fra behandlingsarbejdet med børn og familier.
  • Du er god til at samarbejde med såvel kollegaer, ledelse og borgere. 
  • Du bidrager til en kultur, hvor den psykologiske tryghed i teamet er stor.
  • Du kender dig selv som en god formidler
  • Du har kendskab til flere forskellige metoder inden for området
  • Vi håber, du har kendskab til Feedback informed treatment (FIT).
  • Du har kendskab til at arbejde i en kommune/politisk styret organisation
  • Du har kendskab til Lov om social service, og er interesseret og engageret i at lære den nye lovgivning Barnets lov der træder i kraft 1. januar 2024.
  • Du er systematisk i dit arbejde og har et godt overblik

 

Løn:

Løn- og ansættelsesvilkår i forhold til gældende overenskomst. Lønnen bliver fastsat efter principper for lokal løndannelse i henhold til ansøgerens kvalifikationer.

 

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

 

Afdelingsleder: Maren Hornbech på telefon 29 23 25 01, som vil blive din nærmeste leder eller

Faglig koordinator Bettina Beyer på telefon 24 34 07 56, som bliver din kollega i afdelingen

 

Ansøgningsfrist: 11. oktober 2023

Der vil blive afholdt 2 samtaler i ansættelsesprocessen. Den første afvikles den 19. oktober 2023, og anden samtale vil være den 25. oktober 2023. Du bedes sikre at du kan disse datoer, inden du sender ansøgningen.


Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".


Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=de046bd6)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Tinghøj, Tingvejen, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=de046bd6&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5908661

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet