Kolding Kommune - Tinghøj: SSA med planlæggerfunktion på specialområde børnehandicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Social- og sundhedsassistent med planlæggerfunktion børnehandicap døgn

 

Arbejdssted: Kernen, Danmarksgade 12, 6580 Vamdrup

Arbejdstid: 30-34 timer i ugen, primært dagvagt og ingen weekendarbejde

Ansættelsestidspunkt: 1. november 2023

 

Bostedet Kernen er et bosted centralt beliggende i Vamdrup by. Bostedet er for unge mennesker i alderen 14-25 år, med en eller anden form for nedsat psykisk funktionsevne/handicap. Det betyder bl.a. at de har en lavere udviklingsalder end levealder. Flere af de unge har også psykiatriske problemstillinger, og får medicin for dette. Vi søger derfor efter en medarbejder der kan varetage at være medicinansvarlig, og gå i kompetent dialog med andre fagpersoner fra det sundhedsfaglige system. Vi har et tæt samarbejde med børne- og ungdomspsykiatrien, hvorfor vi søger efter en der kan kvalificere de observationer der følger med medicinsk behandling. Der er også ofte fysiske komplikationer forbundet med det konkrete handicap. Dog er Kernen ikke for fysisk handicappede unge. Men der kan alligevel være fysiske følgesygdomme af deres tilstande.   

Bostedet er et lille sted, hvor der er plads til fire unge mennesker. Vi har bevidst valgt at der ikke skal være mere end fire pladser, da målgruppen har vanskeligt ved at rumme mange mennesker og mange stimuli. De unges værelser er forholdsvis store med eget toilet & bad. Vi har lagt vægt på at de unge har mulighed for både at vælge fællesskabet til og fra, alt efter hvad de kan rumme på det pågældende tidspunkt. Læs mere her: https://www.kolding.dk/borger/familier-og-born/born-med-saerlige-behov/kernen/

Du vil have din arbejdstid på Kernen, og indgå i de daglige morgenrutiner, forestå opfølgning på medicin og andre sundhedsfaglige opgaver. Din tilgang til borgerne skal dog have en vis pædagogisk kvalitet.

Derudover skal du ca. hvad der vil svare til to arbejdsdage i ugen (Du planlægger selv hvornår), lave arbejdstidsplaner for Kernen og søster-institutionen Aflastningsstedet Toppen. Du vil ikke have pædagogiske opgaver på Toppen, men vil kunne bruges som sparring ift. medicin og andre sundhedsfaglige opgaver. Læs mere her: https://www.kolding.dk/borger/handicap/born-med-handicap/aflastning-og-aflosning/toppen/

Den primære faggruppe består af pædagoger, men vi ønsker en tværfaglig gruppe og derfor søger vi nu, efter et ønske fra medarbejderne om at udvide personalegruppen med endnu en social- og sundhedsassistent. Du skal kunne indgå i de pædagogiske arbejdsopgaver på Kernen, og vil ydermere få et medansvarsområde inden for medicininstrukser og medicinhåndtering. Vi har i Familiecenteret en arbejdsgruppe med medicinansvarlige fra de øvrige døgninstitutioner, og her vil du også skulle deltage. Gruppen skal sikre at vi opfylder målepunkterne for bosteder, jf. Styrelsen for patientsikkerhed. Du vil få en ansvarsfuld rolle ind i gruppen. Også ift. at skabe læring og udvikling omkring de utilsigtede hændelser der registreres. Endvidere skal du forestå introduktion til medicin, samt vejledning for nye medarbejdere og studerende inden for det medicinske og sundhedsfaglige område.

Følgende kompetencer og værdier vægter vi hos vores nye medarbejder:

Ift. din Social- og sundhedsfaglige baggrund:

  • Erfaring inden for målgruppen/ specialområdet er en fordel.
  • At du har indgående kendskab til, og kan anvende din viden inden for medicinhåndtering
  • At du kan understøtte gode processer omkring observationer og dokumentation af medicin og andre somatiske perspektiver
  • At du kan skabe sammenhæng mellem din sundhedsfaglige viden og dine pædagogiske handlinger
  • Der kan forekomme former for udadrettet eller afvisende adfærd, og det er vigtigt at du kan være rolig og tålmodig over for de unge.
  • Det er et krav at du har kørekort, da vi til huset har biler som vi drager på ture og udflugter med
  • Vi er lavet en uddannelsesplan inden for det neuro-pædagogigske område og KRAP, så vi vil vægte hvis du også er motiveret for at uddanne dig videre og udvikle dig kontinuerligt
  • Fleksibilitet i både opgaver og arbejdstid.
  • At du har humor og bidrager til et godt psykisk arbejdsmiljø
  • At du er villig til kontinuerlig fagpersonlig udvikling, og deltager aktivt ved den eksterne supervision
  • Du er optaget af relationens betydning, og hvordan en god og saglig pædagogisk relationskompetence er en afgørende faktor i indsatsen omkring børnene og deres familier. Det er vigtigt at forældrene er trygge i at deres unge bor hos os.
  • At du er optaget af hvem den unge er, og ikke af adfærden alene.
  • Det er vigtigt at du kan dokumentere skarpt og fagligt, ud fra de delmål den unge måtte have i sin handleplan.

Ift planlægger-funktionen:

  • Arbejdstidsplanlægning på døgnområdet i henhold til overenskomst og arbejdstidsregler
  • Du skal kende og anvende overenskomstaftalen samt lokalaftaler med henblik på optimal ressourceudnyttelse
  • Kodning af præsteret arbejdstid, registrering og lønindberetning i Optima via Silkeborg Data.
  • Tilrettelæggelse af arbejdstidsplaner i forhold til indkomne ønsker fra medarbejderne, og de behov der måtte være i de to afdelinger set ift. opgaverne
  • Tilrettelæggelse af arbejdstidsplaner i forbindelse med afholdelse af ferie, afspadsering, møde aktivitet, SH dage, uddannelse og lignende
  • Skal kunne planlægge på en måde der understøtter den faglige kvalitet i opgaveløsningen og sikre en optimal ressourceudnyttelse ved at anvende rette medarbejderkompetencer til de rette opgaver
  • Have overblik på dækning af vagter, så arbejdstidsplanerne hænger sammen begge steder
  • Medvirke til at sikre at arbejdsmiljølovgivningen, overenskomster, lokalaftaler mv. overholdes
  • Medvirke til kontinuerligt at udvikle den gode planlægning, og skabe rammerne for et bæredygtigt arbejdsliv ift. arbejdstider, med et blik ind i kerneopgaven

 

De unges adfærd kan være som børns, og der vil kunne forekomme udadrettet adfærd når de bliver frustrerede eller ikke forstår det der sker omkring dem. Vi har derfor en god normering, og der vil være minimum tre, og ofte fire medarbejdere på arbejde af gangen, i de fleste vågne timer. Det er vigtigt for de unge at der er tydelige voksne omkring dem, som kan skabe struktur, forudsigelighed og tryghed.

 

Forældrene er altid velkomne til at kontakte os, hvis der er ting de ønsker drøftet. Vi kan også altid mødes efter behov. Det er væsentligt at du kan være imødekommende over for forældrene, rumme deres sorg og frustrationer samt hjælpe dem i forælder rollen. Ved møder på regionens sygehuse forventes det at du deltager, og ofte sammen med forældrene.

Vi arbejder ud fra Kolding Kommunes fælles børne- og ungesyn, og det skal afspejle sig i vores tilgang til de unge.

 

Du kan læse mere om det Fælles børne- og Ungesyn her:

https://www.kolding.dk/politik/politikker-og-strategier/faelles-borne-og-ungesyn/

 

 

Løn:  

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne om lokal løndannelse.   

 

Du er meget velkommen til at ringe og høre nærmere om stillingen, og om stedet:

 

Afdelingsleder Mette Samuelsen på tlf. 29 66 54 89

 

Ansøgningsfrist:  Den 21. september 2023

 

Ansættelsessamtaler:

Vil finde sted fredag den 29. september i Kolding

Du bedes forholde dig til om du har mulighed den dag, inden du sender ansøgningen.

 


Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".


Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=33447698)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Tinghøj, Tingvejen, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=33447698&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902533

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet