Lægesekretær til Akutafdelingen - Vær med til at sætte patienten først

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om at være hos os:
Vi er en gruppe på 15 lægesekretærer, der sammen med den ledende lægesekretær sætter en ære i hurtigt at få dig til at føle dig som en del af afdelingen. Det, der kendetegner dine kommende kollegaer og leder er, at de er opmærksomme på hinanden ligesom de er opmærksomme på de patienter, der kommer ind på skadestuen, der har brug for et menneske, der møder dem, hvor de er.

Om vagterne :
Vi har skiftende vagter (dag, aften, nat og weekend) og dækker døgnet rundt hele året. Vi har et rul og et helligdagsrul, så vi kender vores vagtplan langt ud i fremtiden, og det fungerer godt.
Skiftende vagter giver en varieret arbejdsuge og lige netop dét, ser vi som en fordel, da det giver muligheder, vi ellers ikke ville have haft. Vi fordeler vagttyperne imellem os dog skævende til individuelle ønsker, som det kan hænge sammen i den store planlægning. Feedback fra tidligere lægesekretærer i afdelingen, som på forhånd har været lidt skeptisk over skiftende vagter: Det viser sig, at det passer mig glimrende. Har lige pludselig en masse frihed på andre tidspunkter, hvor der er tid til alt det, jeg også gerne vil. Der er en rigtig god forståelse kollegaerne imellem i forhold til at bytte vagter eller tage en vagt for en kollega, hvis der kommer noget i vejen. Det handler om, at der skal være balance i tingene, og det tilstræber vi ud fra det muliges kunst. Desuden har vi et afløserkorps, som også er flinke til at byde ind på vagter ved sygemelding og lignende.

Om afdelingen og opgaverne:
Akutafdelingen modtager akutte patienter fra alle specialer hele døgnet. Der er i gennemsnit 140 patienter igennem afdelingen pr. døgn. Som lægesekretærer i Akutafdelingen er vi en stor del af den direkte patientkontakt, da vi modtager/opskriver og triagerer patienter til Skadestuen (Zone 1), modtager selvhenvendere samt patienter til de øvrige zoner i Akutafdelingen.
Akutafdelingen er opdelt i 4 zoner: Zone 1 for skadestue-patienter, Zone 2 og 3 for indlagte patienter og Zone 4 for patienter, der kommer ind i et ”fast track forløb” og som ikke kræver en hospitalsseng. Din hovedfunktion vil være i zone 1/Skadestuen, som også er her, du fysisk har din arbejdsplads.
Ud over den direkte modtagelse af patienter i Skadestuen, varetager vi mange andre administrative og patientrelaterede funktioner og opgaver. Som eksempel går vi med traumestuen, når alarmen lyder. Her er vores rolle er at tage os af det registreringsmæssige samt at koordinere med læger og sygeplejersker på stuen.
Vi modtager/registrerer patienter indbragt med ambulance (til zone 2 og 3) og registrerer patienter der flyttes til andre afdelinger eller udskrives. Til registrering bruger vi EPJ syd og cetrea Anywhere.

Vi har nøglepersoner på forskellige ansvarsområder. Som eksempel kan nævnes udlændinge og betaling, trafikregistrering, vagtplanlægning/lønregistrering m.m., og der er derfor altid god mulighed for at hente få hjælp fra dine kolleger.
Opgaverne er spændende og mange. I Akutafdelingen er dagene uforudsigelige og ikke to dage er ens, men vi hjælper hinanden med at finde de bedste løsninger i de situationer, vi kommer i.

Vi forventer af dig:

  • At du altid sætter patienten først, så de føler sig ventet og velkommen – også i en travl hverdag
  • At du trives med en uforudsigelig hverdag
  • At du bidrager og trives ind i samarbejdet med forskellige faggrupper
  • At du bidrager med de gode løsninger
  • At du bidrager til en positiv omgangstone og stemning
  • Hvis du har erfaring fra en Akutafdeling, vil det blive prioriteret.
  • At du er uddannet lægesekretær eller uddannet sundhedsadministrativ koordinator - krav
Vi kan tilbyde:

  • At du bliver en del af et stærkt tværfagligt team, der arbejder for ”patienten først”
  • En lydhør og opmærksom ledelse (souschef, ledende lægesekretær m.fl.)
  • Et rigtig godt arbejdsmiljø på en alsidig arbejdsplads
  • At blive en del af et stærkt tværfagligt team, der samarbejder på tværs, hvilket er afgørende for de gode patientoplevelser
  • Engagerede og ambitiøse kolleger
  • Skiftende vagter
  • En rigtig god introduktion - du vil blive sidemandsoplært af dine kommende kollegaer
Der er tale om et barselsvikariat med ansættelse pr. 1. oktober 2024 eller efter aftale. Timetal kan aftales.

Løn:
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Hør mere om os:
Du er velkommen til at kontakte ledende lægesekretær for Akutafdelingen og Medicinske sygdomme Lotte Laasholdt på lotte.laasholdt@rsyd.dk eller direkte telefonnr. 76362138, hvis du vil høre mere om stillingen.

Din ansøgning:
Vi modtager din ansøgning senest d. 23. august 2024.

Samtaler:
Vi holder samtaler d. 28. august 2024.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Vi indhenter børneattest inden endelig ansættelse



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sygehus Lillebælt Kolding Sygehus, Sygehusvej, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6090167

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet