Økonomimedarbejder med flair for tal og lyst til at lære – Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Arbejdssted: Økonomi og Personale, Nicolaiplads 6, 6000 Kolding

Arbejdstid: 37 timer ugentligt

Ansættelsestidspunkt: 1. december 2023 eller efter aftale

Leder du efter et økonomijob med spændende opgaver, masser af udviklingsmuligheder og gode kollegaer? Og er du tilmed nysgerrig, undersøgende og glad for rollen som sparringspartner for ledere?

Så er en stilling som økonomimedarbejder i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen måske noget for dig.

Hvem er vi?

Økonomi og Personale er en del af de tværgående stabe i forvaltningen. I Økonomi og Personale driver og udvikler vi økonomistyringen på ungeområdet, social- og handicap samt arbejdsmarkedsområdet i samarbejde med forvaltningsledelsen og de dygtige ledere på områderne. Du bliver en del af et ambitiøst team med 13 engagerede og sociale kollegaer, som understøtter forvaltningens ledelse, politiske udvalg samt en stor driftsorganisation i forhold til opgaver forbundet med økonomistyring i bred forstand. Vi tror på, at de bedste resultater opnås gennem et tæt og tillidsfuldt samarbejde mellem stabene og forvaltningens fagcentre, og vi arbejder hele tiden på at udvikle vores opgaveløsning, så vi skaber mest mulig værdi i organisationen.

Vi tilbyder

  • Du vil få mulighed for at sætte dit præg på kulturen og måden vi er sammen på arbejdspladsen.
  • Du vil få varierede opgaver og mange berøringsflader og dermed en alsidig hverdag.
  • Du vil få gode muligheder for at blive udviklet i stillingen. Både i forhold til kompetencer og personligt.
  • Vi har en fleksibel arbejdsplads med muligheder for hjemmearbejde under hensyntagen til opgaverne, kollegial sparring og planlagte møder.
  • Vi kan love dig, at det ikke bliver kedeligt, men du skal også kunne trives i en travl hverdag, hvor svarene ikke altid ligger lige foran dig, og hvor der altid er flere interesser i spil.

Primære opgaver i stillingen:

  • Budgetopfølgning og controlling på social- og arbejdsmarkedsområdet
  • Analysere og formidle tal og tendenser på en brugervenlig måde til lederne
  • Sparringspartner for ledere i driften ift. økonomistyring, budgetopfølgning, mv.
  • Administration af puljebevillinger
  • Understøtte ledernes ledelsestilsyn
  • Være synlig i driften og til stede der, hvor der er behov
  • Ad hoc-opgaver

Hvem leder vi efter

Vi forestiller os, at du har en relevant kort eller mellemlang uddannelse. Måske er du finansiel controller, finansøkonom, professionsbachelor eller kontoruddannet, men det kan også være noget helt femte. Det vigtigste er, at du har lyst til opgaverne og mod på at lære at løse dem. Det er en fordel, hvis du har kommunal erfaring, men det er ikke et krav.

Vi leder efter en person, der:

  • Er nysgerrig og undersøgende.
  • Kan lide at være med til at finde nye måder at løse opgaver og problemer på.
  • Har lyst til og mod på at kaste sig ud i nye opgaver og lære undervejs.
  • Har erfaring med eller flair for økonomi.
  • Kan se sig selv i rollen som rådgiver og sparringspartner for lederne.
  • Følger op på det nødvendige, kommer i mål med sine opgaver - og sætter en ære i at levere høj kvalitet i opgaveløsningen.
  • Har god overordnet forståelse for it-systemer og er indstillet på at lære nye systemer.
  • Sætter pris på godt kollegaskab og har lyst til at være en del af fællesskabet i afdelingen.

Har du spørgsmål til stillingen

Er du meget velkommen til at kontakte fungerende økonomichef Thomas Reintoft på tlf. 40401915 og mail threi@kolding.dk eller økonomikonsulent René Hansen på tlf. 79792904 og reha@kolding.dk.

Praktiske detaljer

Det er en fast stilling på fuld tid, som vi gerne vil have besat fra 1. december 2023 eller hurtigst muligt. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst efter principperne om lokal løndannelse samt ansøgers kvalifikationer.

Ansøgning

Der er ansøgningsfrist søndag d. 15. oktober 2023. Du sender ansøgningen elektronisk via knappen "Ansøg".

Ansættelsessamtaler

Samtaler afholdes den mandag d. 23. oktober, og såfremt du bliver indkaldt, så vil du blive kontaktet på mail onsdag d. 18. oktober 2023.


Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=9609c3d6)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen SAF, Nicolaiplads, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5914408

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet