Organisations- og ledelseskonsulent søges til Sygehus Lillebælt for at fremme trivsel og lederskab i en værdibaseret organisation

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Inspireres du af at arbejde i en værdibaseret organisation med en stærk kultur, der sætter patienten først? Vil du være med til at give vores organisation og ledere de bedste betingelser for at lykkes gennem målrettede indsatser på individ-, gruppe- og organisationsniveau?

Vi søger en organisations- og ledelseskonsulent, der kan løse opgaver i krydsfeltet mellem mennesker, organisation og strategi.

På Sygehus Lillebælt arbejder vi kontinuerligt på at sikre et godt og udviklende arbejdsmiljø for de ansatte. Et arbejdsmiljø hvor trivsel og løsningen af kerneopgaven går hånd i hånd, og hvor sygefraværet er lavt. Vi står over for nogle spændende år, hvor vi skal omsætte sundhedsreformens ambitioner til gavn for vores patienter. Der kræver ledere og medarbejdere, der trives og udvikler sig, og her ønsker vi os en ny kollega, der har lysten og kompetencerne til at understøtte arbejdet på tværs af Sygehus Lillebælt.


Arbejdsopgaver
Som konsulent vil dine opgaver primært knytte sig til arbejdet med at udvikle lederskab – hos ledere, nøglepersoner og i fællesskaber. Du vil få opgaver med lang og kort tidshorisont, som kan handle om både forebyggelse og håndtering af de udfordringer, som vores ledere og medarbejdere møder i deres arbejde. Vi arbejder med en bred vifte af temaer og udfordringer, der spænder fra organisations- og ledelsesudvikling, høje følelsesmæssige krav, mentalisering, sygefravær, forandringer, stressforebyggelse til konflikthåndtering og meget andet. Det gør vi gennem strategiske indsatser samt ved at anvende praksisnære værktøjer, koncepter og interventioner.

Vi har brug for en kollega, der kan sætte organisations- og ledelsesforståelse i spil i en hverdag med høj kompleksitet, hvor godt lederskab er afgørende for, at vi lykkes som organisation. Det faglige niveau er højt, og som konsulent vil du veksle mellem at arbejde med allerede udviklede koncepter og metoder til at bringe dine egne erfaringer i spil ved udvikling og implementering af konkrete løsninger. Ud over at varetage en konsulentfunktion ud i organisationen, vil du også bidrage ind i et forestående regionalt projekt med fokus på ledernes psykiske arbejdsmiljø.

Du skal trives med at undervise, facilitere processer samt rådgive og understøtte ledere. En stor del af din arbejdstid bruger du ude i afdelingerne, hvor du sparrer med ledere eller gennemfører forløb, der skal hjælpe dem med i endnu højere grad at kunne sætte patienten først. Den resterende tid bruger du sammen med dine kollegaer i teamet, som du får et tæt samarbejde og fagligt fællesskab med.

Opsummeret vil dine primære opgaver relatere sig til ledelses- og organisationsudvikling, og afhængig af din profil vil du kunne komme til at løse opgaver såsom:

  • Sparring med ledere på forskellige niveauer vedrørende organisatoriske og ledelsesmæssige problemstillinger og dilemmaer
  • Designe, facilitere og gennemføre forløb i dialog med de enkelte afdelinger på individ-, gruppe- og organisationsniveau
  • Understøtte afdelingerne i arbejdet med arbejdsmiljø og trivsel, herunder konflikthåndtering og sygefravær
  • Udvikle, planlægge og gennemføre kurser og workshops, herunder bringe din faglige viden i spil via oplæg og formidling af teoretisk viden overført til en praktisk kontekst


Baggrund og erfaring
Der er flere veje ind i stillingen, men vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse – måske som psykolog eller antropolog – og flere års erfaring med at arbejde med ledelses- og organisationsudvikling. Det er nødvendigt, at du har indgående erfaring med arbejdsmiljøområdet, og en fordel hvis du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation. Du har stor erfaring med en bred vifte af konsulentopgaver, god organisationsforståelse og kendskab til arbejdet med konflikthåndtering.

Overordnet søger vi et energisk og humoristisk menneske, som motiveres af ansvar og trives med at arbejde både selvstændigt og at være en del af et fagligt team for i fælleskab at opnå den bedste løsning. En kollega med stærke relationelle og analytiske kompetencer, som kan lide at være på blandt andre, som har stor gennemslagskraft og gode evner og erfaring med at sætte opgaver og forløb i søen og sikre, at disse kommer godt i havn.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • har erfaring med at facilitere processer – måske har du endda efteruddannelse som proceskonsulent
  • evner at reducere kompleksitet, så det bliver forståeligt for andre
  • har en stor værktøjskasse af relevante metoder, der kan sættes i spil på individ-, gruppe- og organisationsniveau
  • har erfaring med at varetage ledersparringer
  • er initiativrig og kan udvikle organisatoriske initiativer på baggrund af observationer og data
  • arbejder struktureret, fokuseret og selvstændigt på alle niveauer af organisationen
  • evner at håndtere både udviklings- og driftsopgaver på samme tid
  • har gode kommunikative evner (mundligt og skriftligt)

Hvem er vi
I HR-afdelingen bestræber vi os på at understøtte arbejdet på sygehusets forskellige afdelinger på en måde, der hjælper med at holde fokus på vores ledetråd ”Patienten først”. HR-afdelingen består af 37 medarbejdere og er organiseret i 4 teams: Personalejura, Løn og Forhandling, Arbejdsmiljø og Kompetencecenter og International Rekruttering. Du vil blive en del af Arbejdsmiljø og Kompetencecenter, som har en ambition om at understøtte sygehusets arbejde gennem leder- og organisationsudvikling, arbejdsmiljøarbejde, tværorganisatoriske indsatser, uddannelse og support af digitale HR platforme. Du vil indgå i et team, der består af i alt 13 medarbejdere og en teamleder.

Sygehus Lillebælt er et velkonsolideret sygehus i en positiv udvikling med en ambitiøs vision om at være ”Patienternes Sygehus”. Vi er kendt for høj kvalitet, effektiv drift, en høj grad af patienttilfredshed samt høj medarbejdertilfredshed. På Sygehus Lillebælt er vi 5000 medarbejdere, fordelt på Vejle og Kolding Sygehuse.


Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker efter den regionale overenskomst. Der er tale om en fuldtidsstilling til besættelse pr. 1. maj 2025 eller efter aftale. Hovedtjenestested er Kolding Sygehus, men der må forventes mødeaktivitet og opgaver på Sygehus Lillebælts anden matrikel (Vejle Sygehus).


Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfrist er den 10. marts 2025. Der afholdes 1. samtaler den 13. marts 2025 og 2. samtaler den 20. marts 2025. Kandidater, der indkaldes til samtale, vil få besked den 11. marts 2025 og skal forberede en case til mundtlig præsentation til samtalen. Der kan være test mellem 1. og 2. samtaler.


Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte leder af Arbejdsmiljø og Kompetencecenter Birgitte Beck Larsen på Birgitte.Beck.Larsen@rsyd.dk eller

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Sygehus Lillebælt Kolding Sygehus, Sygehusvej, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-03-2025; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/be122882-85ca-4c52-b899-06cf29e713f3

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet
Opslag fra vores lokale erhvervAnnoncørbetalt indhold
Boliger til salg i Kolding

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER AF DIN BOLIG

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER

Adresse
Dine oplysninger deles med op til tre lokale ejendomsmæglere, som efterfølgende vil kontakte dig vedr. salgsvurdering.