Rådgiver til barselsvikariat i voksenrådgivningen i Kolding kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

"Brænder du for at arbejde indenfor det specialiserede voksenområde – så er vi måske din nye arbejdsplads!"

Voksenrådgivningen søger en rådgiver til et barselsvikariat, som har lyst til at være en del af vores unikke og fagligt dygtige rådgivergruppe.

Hvem er vi?

Voksenrådgivningen består af 23 socialrådgivere/socialformidlere, 2 afdelingsledere, 1 centerleder og 1 administrativ medarbejder.

I Voksenrådgivningen bliver du en del af en afdeling, hvor det faglige niveau spænder både højt og bredt. Du får en nøje tilrettelagt introplan samt en mentor de første 3 måneder, således at du bliver klædt godt på til at varetage den sagsstamme, som du har ansvaret for. Du kommer til at sidde på kontor med to til tre andre kollegaer, hvor du løbende i hverdagen vil kunne opsøge sparring og vejledning.

Voksenrådgivningen forvalter servicelovens bestemmelser indenfor det specialiserede voksenområde. Målgruppen består således af voksne borgere over 30 år med fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse og/eller særlige sociale problemer eller borger over 18 år som har fået afklaret deres forsørgelsesgrundlag.

Voksenudredningsmetoden 2.0 benyttes i forbindelse med sagsbehandlingen på samtlige sager og understøttes af IT systemet Sensum.

Voksenrådgivningen er bosat på Nicolaiplads 6, beliggende i Kolding midtby og indgår organisatorisk som en del af Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen. Der arbejdes ud fra Kolding Kommunes vision: "Sammen designer vil livet" og Socialforvaltningens strategi "Selvværd og Sammenhæng". Det betyder i praksis, at der overordnet set er et værdisæt for, hvordan der samarbejdes på tværs af afdelinger og forvaltninger og hvorledes der samarbejdes med borger og dennes netværk.

Vi ønsker at inddrage borgeren mest muligt og yde relevant støtte til størst mulig mestring af eget liv, samt skabe sammenhæng på tværs af de andre forvaltninger, således at borgeren oplever både selvværd og sammenhæng i mødet med kommunen.

Vi prioriterer et godt og nærværende arbejdsmiljø, med en høj faglighed, plads til forskellighed og tætte samarbejdsfællesskaber. Du har mulighed for selv at tilrettelægge din arbejdsdag, hvor du hat mulighed for at arbejde hjemme i op til to dage om ugen og har flextid.

Der tilbydes ekstern supervision og der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling i stillingen.

Vi forventer, at du er:

  • Uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • At du har erfaring med/kendskab til arbejdet som rådgiver i en myndighedsfunktion
  • Kan yde råd og vejledning ud fra servicelovens bestemmelser og andre relevante lovgivningsområder
  • Opsøge relevant viden indenfor lovgivningen samt opsøge viden og følge organisationens arbejdsgange og procedure
  • Systematisk indsamling af relevante oplysninger fra og om den konkret borger i samarbejde med pårørende, samarbejdspartnere mv..
  • Redegøre, analysere og vurdere i kontekst af voksenudredningsmetoden 2.0 og beskrive borgerens faktiske funktionsniveau på en fyldestgørende og forstående måde
  • Deltage i faglig sparring med kollegaer og bidrage med egne refleksioner på en konstruktiv og faglig funderet måde
  • Deltage i øvrige interne møder som eks. afdelingsmøde, centermøde, visitationsmøder, mv.
  • Samarbejde på tværs af forvaltninger, eks. senior, børn og unge, jobcenter, mv.
  • Koordinere og agere mødeleder i de konkrete borgersager på en differentieret måde alt efter, hvad den enkelte sag og borger kalder på
  • Arbejde selvstændigt og helhedsorienteret
  • At du har evnen til, i en beslutningsproces, at se sagen i et perspektiv, hvor både borgernes behov, organisationens og de politiske interesser tilgodeses
  • Strukturere og overskue egne arbejdsopgaver og opsøge hjælp hos afdelingsleder, såfremt der er behov for prioritering i opgaverne
  • Modtage og give konstruktiv feedback for at understøtte den faglige udvikling i afdelingen og hos dig selv

Hvis ovenstående er noget for dig, så send os en ansøgning.

Ved behov for nærmere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Sandra Ebert Hansen på telefon 23 27 32 29 eller afdelingsleder Silja Outzen på telefon 51 79 86 71

Arbejdstid:

37 timer pr. uge.

Ansættelsestidspunkt:

1. december 2024

Ansøgningsfrist:

29. oktober 2024 kl. 10.00

Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 30. oktober 2024

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Det er en fordel at have kørekort.

Ansøgningen sendes elektronisk via knappen "Send ansøgning" under stillingsannoncen

I henhold til Kolding Kommunes personaleregler vil der blive indhentet straffeoplysninger.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=4285595b)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen SAF, Nicolaiplads, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6132772

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet