Rådgiver til fleksjobfastholdelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En af vores dygtige kollegaer har fået nyt job som faglig koordinator, og vi søger derfor en ny kollega til fleksjobrådgivningen.

Arbejdstid: 37 timer pr. uge

Start: 1. januar 2024

Målgruppen er borgere i fleksjobansættelse.

Vi har store ambitioner om at være de bedste når det handler om at fastholde borgere på arbejdsmarkedet, og det kræver de dygtigste medarbejdere. Så har du lyst til at være en del af vores eftertragtede afdeling, hvor kerneopgaven er at fastholde fleksjobbere i deres ansættelsesforhold, så er det dig vi søger.

Arbejdsopgaver:

Som fastholdelsesrådgiver samarbejder du med borgere, der er ansat i fleksjob eller borgere, som er på vej i en ansættelse i fleksjob, deres arbejdsgivere samt selvstændige.

Dine arbejdsopgaver består i at:

  • Arbejde med at fastholde ansatte fleksjobbere i deres job gennem motiverende og coachende jobsamtaler
  • Arbejde med progression ift. øgning af timetallet hos fleksjobbere på lavt timetal
  • Rådgive og vejlede ansatte i fleksjob i forhold til at fastholde beskæftigelse, herunder understøtte justeringer af arbejdsopgaver eller timenedsættelser/genbevillinger. Arbejdet sker i samarbejde og koordination med relevante interne og eksterne samarbejdspartnere på virksomhederne, hvor fleksjobberne er i job eller på vej i job
  • Foretage løbende, meningsfulde og effektive opfølgninger, hvor fokus altid er, hvordan borgeren kan fastholdes på sin arbejdsplads
  • Bevillige arbejdsredskaber samt vurderer behov vedrørende Personlig Assistanceordning
  • Afholde jobsamtaler med sygemeldte fleksjobbere i samarbejde med kolleger fra temaet Sygedagpenge Fastholdelse
  • Administrativt arbejde i forbindelse med sagsbehandlingen
  • At understøtte en positiv udvikling hos borgeren, herunder støtte borgeren i at indtage den platform, hvor borgeren selv bærer sin udvikling.
  • At sikre kvalificeret arbejdskraft til arbejdsmarkedet.
Din uddannelse og kompetencer:

I vores afdeling tror vi på, at det enkelte menneske er unikt og at der er en plads på arbejdsmarkedet til alle.

Det betyder, at det er nødvendigt med individuelle, skræddersyede løsninger. Dem finder vi frem til ved at være nysgerrige i mødet, opstille valgmuligheder, være til rådighed for borgeren som myndighed og anvende værktøjer som coach, procesfacilitator alt efter borgerens ønske og behov.

Vi har brug for, at du;

  • Er tydelig i dit samarbejde med borgeren om, at det er arbejdsmarkedet og vejen dertil, der er omdrejningspunktet
  • Aktivt kan arbejde med inddragelse af borgerne og arbejdsgiverne, så disse har valgmuligheder, ansvar og ejerskab
  • Har et bredt og solidt kendskab til beskæftigelseslovgivningerne
  • Har gerne erfaring fra arbejdet med at borgere, der skal fastholdes eller tilbage i arbejde og kender muligheder i lovgivningen, f. eks ift. rekruttering, opkvalificering, uddannelse
  • Inviterer til samarbejde med sygedagpengerådgiver, jobkonsulenter, arbejdsgivere og andre relevante samarbejdspartnere
  • Du skal finde det inspirerende at se systemet ude fra og ind, og tænke mennesket før systemet da du ved, at borgerinddragelse giver de bedste løsninger
  • Vi arbejder ud fra at "dem der kan selv, skal selv" og vi forventer derfor at du er i stand til at kunne skelne mellem, hvornår borgeren selv skal "gøre arbejdet" og hvornår vi skal hjælpe
  • Vi forventer, at du kan kommunikere i øjenhøjde, hvor du nedtoner kommunesprog og myndighed for at lytte, forstå og finde løsninger sammen med borgeren
  • Trives med at have et højt flow i opgaveløsningen
  • Formår at arbejde struktureret med fagsystemerne (Fasit og Vitas)
  • Vi vil foretrække, at du er uddannet socialrådgiver eller formidler
Hvad kan vi tilbyde:
  • At blive en del af et team der ud over at være fagligt dygtige, også er et team der benytter sig af hinandens spidskompetencer, finder fælles løsninger og går langt for hinanden
  • At blive en del af et team, som har en positiv indstilling, hvor man som kollega er rigtig gode til at tage vare på hinanden
  • At blive en del af et team, hvor der er høj grad af selvstyring
  • Vi har desuden flekstid, mulighed for hjemmearbejde, frugtordning, sundhedsordning, gratis kaffe & the, kage og mange flere ting, der bare gør det lidt sjovere at arbejde hos os
  • Et job, hvor rammerne er frie, miljøet kreativt, og hvor der kontinuerligt er fokus på høj faglighed, engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde
  • Du vil blive en del af en afdeling, hvor humor vægtes højt, og hvor der hele tiden er fokus på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og hvor vi fejrer vores succeser sammen. Vi har også fokus på, at der er en god balance mellem privatliv og arbejdsliv
Hvis du vil vide mere:

Kontaktperson: Afdelingsleder Randi Hadberg Jakobsen, tlf.: 7979 43 60

Ansøgningsfrist: 19. november 2023

Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt onsdag d. 22. november i tidsrummet fra kl. 9.00-14.00

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=80a2dd79)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen SAF, Nicolaiplads, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5934397

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet