BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en regnskabsassistent med kendskab til kommunaløkonomi, der sammen med resten af afdelingen, skal forestå økonomistyringen i forvaltningen samt understøtte de decentrale ledere og administrative medarbejdere. Forvaltningen dækker Familie-, Børne- og Skoleområdet, og stillingen vil få berøring med alle områder.
Arbejdssted: Ålegården 1, 6000 Kolding
Tiltrædelse: 1. december 2023
Arbejdstid: 37 timer
Om jobbet
Dine opgaver vil overordnet bestå af egne driftsopgaver samt support til vores decentrale ledere og administrative medarbejdere i forhold til økonomisystemet Prisme samt andre systemer.
Regnskabsopgaverne vil blandt andet omfatte:
- Betaling af fakturaer
- Afstemningsopgaver
- Regnskabsafslutning
- Ad hoc-opgaver
Derudover ønsker vi hele tiden at effektivisere arbejdsgange, så der vil også være mulighed for at videreudvikle automatisk fakturabetaling og andre processer.
Interesse og flair for it og systemer vil være en fordel, da der kan komme projekter og opgaveporteføljen kan bredes ud.
Om dig
Vi forventer, at du:
- Har erfaring med regnskabsopgaver i en kommune – og gerne kendskab til Familie-, Børne- eller Skoleområdet
- Har en konstruktiv tilgang til kollegaer og samarbejdsparter
- Har gode formidlingsevner i forhold til supportopgaven til decentrale enheder
- Har overblik og samtidigt er detaljeorienteret
- Kan arbejde selvstændigt og tager ansvar for opgaveløsningen
- Det er en fordel hvis du har erfaring med Prisme
Om os
Økonomiafdelingen i Børne- og Uddannelsesforvaltningen er ansvarlig for budgetlægning og –opfølgning, regnskab samt økonomisupport til alle enheder under forvaltningens tre områder: Børneområdet, Skoleområdet og Familieområdet. Herudover spiller afdelingen en stor rolle i forhold til udarbejdelse af analyser og ledelsesinformation til forvaltningen, herunder servicering af det politiske udvalg.
Vi er 12 medarbejdere, der servicerer politikområderne – både helt ud decentralt til fx daginstitutioners ledelse og helt op til det politiske niveau ved udvalgsbehandling i Børn- og Uddannelsesudvalget. Det indebærer, at vi i afdelingen sidder med en lang række forskelligartede opgaver indenfor økonomistyring. Vi er en afdeling med en uformel tone, hvor vi kærer os om hinanden og har fokus på konstruktive input til hinandens arbejdsopgaver. Det skal være sjovt at gå på arbejde, men vi er også ærekær ift. opgaveløsningen.
Vi tilbyder
En spændende stilling med rig mulighed for at påvirke retningen for såvel økonomistyring og -kultur i forvaltningen som samarbejdet i afdelingen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen vil blive fastlagt efter principperne om lokal løndannelse i henhold til stillingens funktioner og ansøgerens kvalifikationer.
Yderligere information
For yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte regnskabskonsulent Nina Blattmann på tlf.: 7979 6280 eller økonomichef Lene Amstrup-Bloch på tlf.: 4048 9553.
Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist søndag den 22. oktober 2023.
Der afholdes ansættelsessamtaler onsdag den 25. oktober 2023.
Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".
Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a638bb90)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kolding Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kolding Kommune - Børne- og Uddannelsesforvalt, Administration, Ålegården, 6000 Kolding
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5917388