Ressourcekoordinator til nyoprettet afdeling for faglig kvalitet og læring i Kolding Kommune

dato

Ressourcekoordinator til "Hjælp i Hjemmet" - afdelingen for Faglig Kvalitet og Læring

"Hjælp i Hjemmet" er Kolding Kommunes organisering af hjemmehjælpen, den udekørende sygepleje, de midlertidige pladser, samt en hel ny afdeling Faglig Kvalitet og Læring. Vi arbejder ud fra kommunens vision og strategien Selvværd og Sammenhæng.
Vi vil tættere på borgerne og derfor vil vi indføre faste teams, der arbejder på tværs af at de to fagområder, sygepleje og hjemmehjælp, med fokus på samarbejde og klar ledelse. Vi opdeler derfor kommunen i 12 distrikter og Vesterløkke med de midlertidige pladser. Faglig Kvalitet og Læring skal understøtte med kompetenceudvikling, kvalitetssikring af borgers plan for hjemmehjælp og sygepleje, samt varetagelse af de mest komplekse, akutte og ustabile borgerforløb. Faglig Kvalitet og Læring gik i luften 1. november 2024.

Ressource koordinator i Faglig Kvalitet og Læring
"Hjælp i Hjemmet" har store ambitioner med den nye organisering: Vores afsæt er et fælles fokus på borgernes og organisationens behov. Det får vi til at ske med afsæt i helhedspleje og faste teams, der prioriterer at skabe sammenhængende borgerforløb.

Som ressourcekoordinator sikrer du i tæt samarbejde med afdelingslederen og medarbejderne den daglige koordinering af de mange forskellige specialiserede sygeplejefaglige opgaver og projekter. Du er med-organiserende i forhold til den helt basale drift, varetager vagtplanlægning, bistår ved ansættelser af nye medarbejdere, sikre planlægning af mødeaktivitet og har et konstant fokus på selvværd og sammenhæng i organisationen. Du bliver bindeleddet ind til medarbejderne og sammen stikker i kursen, så Faglig Kvalitet og Læring udvikler sig i takt den faglige udvikling og med et allestedsnærværende fokus på kvalitet for borgerne.

Vi søger efter en ressource koordinator, der er uddannet sygeplejerske med en bred klinisk erfaring, krydret med en god portion projektstyring og opgaveledelse. Som kan have rigtig mange forskellige bolde i luften dagligt og griber dagen med et smil og nærvær. Herudover er det vigtigt, at du kommer med en stærk administrativ profil, der kan understøtte den daglige drift og koordinering bedst muligt. Vigtigst af alt, du har lyst til, mod på, og designmuskler nok til, at være med til at opstarte en hel ny afdeling i en hel ny organisering.
Faglig Kvalitet og Læring består af i alt 6 højt specialiserede teams. Fordelt på Psykiatriteam, Palliationsteam, Kontinensteam, Sårteam, Akutteam og Kvalitetsteam. Cirka 40 medarbejdere i alt samt en afdelingsleder.

Du har:

  • Organisatorisk forståelse og erfaring for lignede stilling, gerne med erfaring for opgaveledelse og eller ledelse i andet regi.
  • Lyst og eller erfaring med at fungere som bindeled / sparringspartner mellem afdelingsleder og medarbejder i den daglige drift og opgavevaretagelse.
  • Naturlig flair for samarbejde og beslutningstagen i den daglige drift af Faglig Kvalitet og Læring.
  • Flair for refleksiv praksis og evner at sætte dig ind i ny viden med et øje for evidens og specialiserede kvalitet og sygeplejefaglighed.
  • Naturlig forståelse for IT og arbejder uproblematisk i både Office pakken og de relevante fagsystemer. Kender du ikke Nexus/Optima, har du erfaring med et tilsvarende system.
  • Økonomisk forståelse, sådan du kan understøtte en optimal ressourceudnyttelse med afsæt i en bæredygtig økonomi.
  • Forståelse for at arbejde ind i relevant lovgivning, det kunne være serviceloven, sundhedsloven, arbejdsmiljøloven eller de forskellige arbejdstidsaftaler indenfor området.
  • Du køber intuitivt ind på Selvværd og Sammenhæng, og du vil arbejde for, at den fortsat slår rødder, vokser og blomstrer alle de steder, hvor medarbejderne møder borgerne.

Vi byder ind med:

  • En enestående mulighed for at være med til at starte en hel ny afdeling op, Faglig Kvalitet og Læring.
  • Du kan blive en del af den daglige drift sammen med et helt fantastisk hold af dedikeret medarbejdere som emmer af høj faglighed, ypperligt engagement, vilje til at ville lykkes sammen med borgerne, vedholdenhed når vejen er beklædt med udfordringer.
  • Mulighed for at udvikle og øge dit ledelses talent sammen med afdelingslederen.
  • En afdeling i rygende udvikling og du kan være med til at påvirke og bidrage til de næste bedste skridt vi skal gå sammen.
  • En hel nyoprettet stilling, du kan være med til at sætte dit eget præg på og udvikle i samarbejde med medarbejderne og afdelingslederen.
  • Blive en del af et unikt og spændende tværgående samarbejde mellem Kolding Kommune, Sygehus Lillebælt, de praktiserende læger og mange tværgående udviklingsprojekter til gavn for borgerne i Kolding kommune.
  • Blive en del af en banebrydende organisations ændring i Kolding kommune Hjælp I Hjemmet.

Ved evt. uddybende spørgsmål til stillingen samt rekvirering af funktionsbeskrivelsen, kan du kontakte: Afdelingsleder Nynne Katrine Døssing: tlf.3058 3004.

Arbejdssted: Faglig Kvalitet og Læring, Sygehusvej 6, Sundhedscenteret, 6000 Kolding.
Arbejdstid: 37 timer /uge mandag til fredag.
Ansættelsesvilkår: Fastansættelse.
Ansættelsestidspunkt: 1. marts 2025 eller efter aftale.
Ansøgningsfrist: 19. januar 2025
Ansættelsessamtaler: 28. januar 2025

Løn - og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse

 

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=27d61636)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Faglig Kvalitet og Læring, Sygehusvej, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c38721bc-f45a-4c34-9a3e-ba50bd9ced27

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet