Sagsbehandler til jobafklaringsforløb for sygemeldte uden job i Jobcenter Kolding

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at hjælpe sygemeldte i jobafklaringsforløb tilbage til arbejdsmarkedet?

– Så har Sygedagpenge Ledige og Jobafklaring i Job & Fastholdelse, Jobcenter Kolding, en fast stilling som sagsbehandler, hvor du kan være med til at gøre en forskel for borgerne i Kolding Kommune.  

Vi søger en fuldtids sagsbehandler til en indsats med at få sygemeldte uden job og i jobafklaringsforløb tilbage på arbejdsmarkedet.  

Arbejdssted: Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen.  Dagpengeområdet har arbejdssted på Dieselvej 6, 6000 Kolding.

Arbejdstid: 37 timer ugentligt.

Stillinger: En fast fuldtidsstilling

Ansættelsestidspunkt: 1. marts 2024

Da vores gode kollega har besluttet, at skulle prøve sig selv af inden for et andet område, har vi nu en sjælden mulighed åben for at blive en del af jobafklaringsteamet for sygemeldte uden job i Jobcenter Kolding.

Vi søger en rådgiver, der ønsker at gøre en forskel for borgerne i Kolding. Hvis du brænder for den gode sygedagpenge- og jobafklaringsindsats, hvor borgerens centrum er central, så er du måske den, vi leder efter.

Kan du skabe dialog og samarbejde med mennesker, der har behov for rådgivning og vejledning for at kunne komme på arbejdsmarkedet? 

Har du lysten og evnerne til, via en tæt dialog og ved at tilbyde din faglighed og erfaring til borgerne, at understøtte vores borgere i at vende tilbage på arbejdsmarkedet?

Har du mod på at tage del i arbejdet med udvikling af vores jobafklaringsindsats og kontinuerligt arbejde for bedre effekter og resultater af vores socialfaglige processer og samarbejde med borgerne?  

Har du lyst til at blive en del af en eftertragtet sygedagpenge- og jobafklaringsafdeling, så har vi jobbet!

 

Hvad kan vi tilbyde:

Kolding Kommune har en vision om, at "vi designer livet". Det betyder, at borgerne og virksomhederne inddrages i at skabe løsningerne. På jobcentret arbejder vi samtidig med, at møde borgerne, der hvor de er og i fællesskab. Vi har sat fokus på borgerens centrum, som betyder, at vi samarbejder med borgeren om et fælles billede af målet. For at kunne gøre det skal vi fokusere på borgerens opfattelse af centrum og ikke vores egen. Endeligt skal vores faglighed tjene borgerens bedste og det fælles bedste.

Vi kan tilbyde en arbejdsplads, hvor samarbejde – såvel internt som eksternt er i højsædet sammen med udvikling og trivsel, og hvor der er rigtig gode muligheder for faglig og personlig udvikling, samt ikke mindst at skabe resultater. Vi insisterer på at gøre en positiv forskel for vores borgere og samarbejdspartnere. Vi er en afdeling præget af et kæmpe engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde.

 

Som medarbejder får du mulighed for:

  • Sammen med borgeren at have det overordnede ansvar for borgerens vej tilbage i arbejde/uddannelse
  • Et arbejde med selvstændighed, afveksling og dagligt ansvar
  • Et spændende arbejdsområde, hvor borgerens centrum er afgørende
  • Et spændende og udfordrende job med fokus på at skabe resultater
  • At arbejde tværfagligt og få en stor kontaktflade, internt som eksternt

 

Vi har brug for at du:

  • Arbejder med udvikling af borgerens arbejdsevne og muligheder på arbejdsmarkedet, således borgerne opnår beskæftigelse så hurtigt det er muligt
  • Motiverer og inspirerer borgeren til uddannelse, og job og til at indgå i kommunens øvrige tilbud
  • Foretager løbende, meningsfulde og effektive opfølgninger, hvor fokus altid er hvordan borgeren kan komme tilbage på arbejdsmarkedet
  • Kan være tovholder i sagen i forhold de tværfaglige indsatser der pågår
  • Har kompetencerne til det administrative arbejde i forbindelse med sagsbehandlingen, herunder udarbejde forberedende dele til vores rehabiliteringsteams og afgørelser om uarbejdsdygtighed og forlængelse af sygedagpenge

 

Kvalifikationer:

  • Du har en relevant uddannelse som socialrådgiver/socialformidler
  • Du har et indgående kendskab til lovgivningen – både Sygedagpenge og Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats
  • Du kan skabe en professionel relation til borgeren og har øje for borgerens behov
  • Du evner at være i processen med borgerens udvikling, hvor de små skridt er de store succeser
  • Du brænder for at arbejde med at skabe motivation og kan se tværfagligheden som en styrke, hvor forløbet skal tage udgangspunkt i borgerens egne ønsker
  • Vi har mange samarbejdspartnere, både internt og eksternt, og tænker gerne ud af boksen for at få ting til at lykkes, hvorfor vi forventer at du også kan dette

 

Hvem er vi?:

Vi er en afdeling med 30 medarbejdere, som er fordelt på 3 teams.
Et team, der varetager opgaven vedrørende sygemeldte fra ledighed.
Et team, der varetager opgaveløsningen vedrørende Jobafklaringsforløb for borgere uden arbejdsgiver.

Et team med jobkonsulenter, som etablerer og afvikler praktikker.

Du bliver en del af Team for borgere i jobafklaringsforløb.

En arbejdsplads med ambition om at være de bedste til at få borgerne tilbage i arbejde og uddannelse, kræver de bedste medarbejdere. Du vil opleve dygtige og ansvarlige kollegaer, der er fagligt og personligt stærke. Samtidig med du også vil opleve et rigtig godt og stærkt kollegialt sammenhold – såvel fagligt som socialt.

Jobcenter Kolding har to kerneopgaver: Vi skal hjælpe borgere i job, og vi skal levere velkvalificeret arbejdskraft til virksomhederne. For begge opgaver gælder det om at møde borgerne og virksomhederne dér, hvor de er, og at sikre en forventningsafstemning omkring opgaven. Dét er Borgerens centrum for os.

 

Er det dig?

Hvis du ønsker at søge stillingen som sagsbehandler i vores jobafklaringsteam, kan du sende din ansøgning til os.

Har du spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte:

Afdelingsleder, Sygedagpenge Ledige og Jobafklaring: Trine Tulstrup Janning på mail: ntrin@kolding.dk . Send gerne en mail med dine spørgsmål og et telefonnummer, så vil du blive kontaktet.

Ansættelsesvilkår:

Tiltrædelse 1. marts 2024. Løn efter gældende overenskomst.

Yderligere information:

Ansøgningen sendes elektronisk via knappen "send ansøgning" under stillingsannoncen.

Ansøgningsfrist: 16. januar 2024                                                                  

Ansættelsessamtaler: Afholdes Tirsdag den 30. januar 2024.

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=40d95e09)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen SAF, Nicolaiplads, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968192

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet