BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Servicevagt til Retten i Kolding
Har du lyst til at arbejde i en byret med samfundsvigtige opgaver og gode kolleger?
Så kan du være den servicevagt, vi har brug for!
Vi søger en servicevagt, der med gode faglige, personlige og sociale kompetencer dels kan bidrage til at løse rettens spændende opgaver, og dels kan indgå i et godt arbejdsmiljø ved Retten i Kolding. Vi tilbyder en arbejdstid på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse snarest muligt.
Ved Retten i Kolding er vi ca. 90 ansatte, heraf ca. 30 dommere og jurister, ca. 55 kontormedarbejdere og 6 servicevagter. Vi har i alt 4 afdelinger: retsafdelingen, fogedretten, skifteretten og administrationsafdelingen.
Hvad skal du arbejde med?
Arbejdsområdet som servicevagt er overordnet set Retten i Kolding og stillingen er placeret i rettens administrationsafdeling. Du kommer til at arbejde i et team bestående af i alt 6 servicevagter inkl. dig. Dine 5 kolleger ser frem til at få en ny kollega, som brænder lige så meget for jobbet, som de gør.
Arbejdet byder på mange spændende og alsidige opgaver og af den grund er det en fordel, hvis du trives med forandringer. Opgaverne fordeles - efter nødvendig oplæring - mellem alle 6 servicevagter i teamet og består af bl.a.:
- vagt, sikkerheds- og service opgaver og runderinger for at sikre ro og tryghed for rettens brugere og medarbejdere
- klargøring af retssale, voteringslokaler og mødelokaler forud for retsmøder
- adgangskontrol i rettens åbningstid, herunder håndtering af scanningsudstyr, visitation af besøgende og eftersyn af tasker mv.
- bistand til kolleger som sikkerhedsmedarbejder ved retsmøder, fogedretsmøder og lign. – herunder ved udkørende fogedforretninger
- kontakt og servicering til brugere af retten – herunder modtagelse og betjening af professionelle brugere (advokater, anklagere m.v.), domsmænd, nævninge, sagsparter og vidner
- diverse administrative opgaver – herunder godkendelse af vidnebilag, rekvirering af domsmænd, aftaler med skoleklasser, posthåndtering, skanning af bilag, kopieringsopgaver, arkiveringsopgaver m.v.
- diverse serviceopgaver – herunder mindre indkøb, varemodtagelse, mødeforplejning, oprydning i køkken, rengøring og opfyldning af kaffeautomater, opfyldning af papir og kontorartikler m.v.
- mindre håndværksmæssige opgaver så som ophængning af billeder og lign.
- assistance i bl.a. retssale og mødelokaler eksempelvis ved mindre komplicerede it-udfordringer
Som ansat ved Retten i Kolding kan du glæde dig til
- en spændende og afvekslende hverdag med mange faglige udfordringer
- at være del af et team af engagerede og ansvarlige kolleger
- et godt arbejdsmiljø med god stemning, humor og en uformel omgangstone
- kompetenceudvikling, herunder tilbud om kurser
- socialt samvær, herunder tilbud om flere forskellige former for fællesaktiviteter årligt
- personalegoder så som betalt frugt og kaffe, massageordning og flekstidsordning
- har erfaring med vagt, sikkerheds- og serviceopgaver
- har mod på at løse lettere administrative opgaver
- er udadvendt, imødekommende, hjælpsom og serviceminded
- har en god situationsfornemmelse og en rolig og venlig fremtoning
- har gode samarbejds- og konflikthåndteringsevner
- kan arbejde på egen hånd, i samarbejde med kolleger fra andre faggrupper og i et team
Løn- og ansættelsesvilkår:
Vi vil gerne have, at du tiltræder snarest muligt, men vi venter gerne på dig, hvis du er den rette. Stillingen forventes besat i henhold til OAO-S-fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og OAO (Offentlige Ansattes Organisationer) samt organisationsaftalen for vagtfunktionærer i staten.
Aflønning vil ske efter løngruppe 2, hvor basislønnen pr. 1. oktober 2023 er 27.373 kr. om måneden inkl. pension i henhold til fællesoverenskomstens § 7. Der vil herudover være mulighed for at aftale et personligt tillæg afhængig af dine faglige kvalifikationer og forudgående erfaring.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt og opretholde din sikkerhedsgodkendelse under hele din ansættelse. Du kan læse mere her: https://www.pet.dk/Forebyggende%20Afdeling/Sikkerhedsundersogelser.aspx
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Marianne Ravn eller faglig koordinator Martin Fallesen på 99 68 68 00.
Du kan også læse mere om Retten i Kolding på vores hjemmeside http://www.domstol.dk/Kolding.
Vil du være vores nye kollega?
Så skal du indsende din ansøgning, cv, evt. anbefalinger og relevant uddannelsespapirer til rekrutteringssystemet senest 5. januar 2024. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden.
Vi opfordrer alle, der er interesseret og kvalificeret til at søge uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Vi holder samtaler med udvalgte kandidater onsdag den 10. januar 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kolding Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Retten i Kolding, Kolding Åpark , 6000 Kolding
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961784