Socialrådgivere/formidlere til Sygedagpengeindsatsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger 1 ny kollega til en fast stilling i Sygedagpengefastholdelse

Arbejdssted: Social- og arbejdsmarkedsforvaltningen, Jobcenter Kolding.

Adresse: Værkstedsvej 6, 6000 Kolding

Arbejdstid: 37 timer

Ansættelsestidspunkt: Hurtigst muligt eller senest 1. april

 

Du bliver en del af Sygedagpengefastholdelse og Fleksjobrådgivningen.  Vi er ca. 30 medarbejdere i afdelingen, fordelt på 4 teams:
1 team, som arbejder med fleksjobfastholdelse
1 team som arbejde med ledige fleksjobbere
2 teams som arbejder med sygedagpengefastholdelse.

Alle 4 teams har en høj grad af selvstyrring, hvor man med fokus på kerneopgaven løser opgaven i fællesskab. Vi arbejder efter, at det er "vores borgere" og ikke "mine sager"

 

Arbejdsopgaver

Som fastholdelsesrådgiver samarbejder du med sygemeldte lønmodtagere, deres arbejdsgivere samt selvstændige med det formål at fastholde den sygmeldte i sit arbejde.

Dit sagsarbejde tager afsæt i beskæftigelseslovgivningen, hvor du via løbende dialog og samarbejde arbejder med, at den enkelte lønmodtager fastholdes i sin ansættelse via et jobrettet fokus. Du inddrager relevante samarbejdspartnere som ergoterapeuten, egen læge m.v.

Ved behov klargøre du sager til vores Rehabiliteringsteam med henblik på eks. fastholdelsesfleksjob.

 

Din uddannelse og kompetencer

I vores afdeling tror vi på, at det enkelte menneske er unikt og der er en plads på arbejdsmarkedet til alle.

Du er bevist om, at det er nødvendigt med individuelle skræddersyede løsninger. Dem finder du frem til ved at være nysgerrige i mødet med borgeren, opstille valgmuligheder og være til rådighed for borgeren som myndighed, coach eller procesfacilitator alt efter borgerens ønske og behov.

 

Vi har brug for, at du

  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Er tydelig i dit samarbejde med borgeren om, at det er arbejdsmarkedet og vejen dertil der er omdrejningspunktet
  • Aktivt kan arbejde med inddragelse af borgeren og arbejdsgiverne, så disse har valgmuligheder, ansvar og ejerskab
  • Har et bredt og solidt kendskab til beskæftigelseslovgivningerne
  • Har erfaring fra arbejdet med at borgere, som skal tilbage i arbejde og kender mulighederne i lovgivningen, f. eks ift. rekruttering, opkvalificering, uddannelse
  • Evner at skabe et samarbejde der motiverer, hvad enten det er med kollegaer, borgere eller andre samarbejdspartnere
  • Inviterer til samarbejde med dagpengerådgiver, jobkonsulenter, arbejdsgivere og andre relevante partnere, så borgerens vej mod job eller uddannelse bliver styrket
  • Du skal finde det inspirerende at se systemet ude fra og ind, og tænke mennesket før systemet – da du ved, at borgerinddragelse giver de bedste løsninger
  • Ser vigtigheden i at kommunikere i øjenhøjde, hvor du nedtoner kommunesprog og myndighed for at lytte, forstå og finde løsninger sammen med borgeren
  • Har øje for empowerment i sagsarbejdet – dvs. de borgere, der kan selv skal selv

 

Hvad kan vi tilbyde

  • En arbejdsplads, der vægter gode borgeroplevelser, og kontinuerligt arbejder med en høj medarbejdertrivsel for at skabe gode resultater.
  • En arbejdsplads, der er præget af et stort engagement og godt kollegialt sammenhold, hvor både medarbejdere og ledelsen brænder for deres arbejde
  • En arbejdsplads, hvor humor vægtes højt og hvor vi har fokus på sammen at fejre vores succeser
  • Et job med frie rammer, hvor vi gerne går med kreative løsninger
  • At blive en del af et team, der ud over at være fagligt meget dygtige, også er et team der benytter sig af hinandens spidskompetencer, finder fælles løsninger og går langt for hinanden
  • Vi har desuden flekstid, mulighed for at arbejde hjemme, frugtordning, sundhedsordning, gratis kaffe & the og mange flere ting, der bare gør det lidt sjovere at arbejde hos os
  • Høj kørselstakst ved udkørende opgaver
  • Vi har fokus på balance mellem arbejdsliv og privatliv

 

Har du lyst til at vide mere kan du kontakte

Afdelingsleder, Randi Hadberg Jakobsen

7979 4360 eller raha@kolding.dk

Ansøgningsfrist: 11. februar 2024

Ansættelsessamtaler: Afholdes d. 13. februar 2024 mellem kl. 11 og 15

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Ansøgningen sendes elektronisk via knappen "Send ansøgning".

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f85cd42b)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen SAF, Nicolaiplads, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5976430

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet