Socialrådgiver/socialformidler til et barselsvikariat i Voksenrådgivningen.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

"Brænder du for at arbejde indenfor det specialiserede voksenområde – så er vi måske din nye arbejdsplads!"

Da en af vores dygtige kolleger skal på barsel, søger vi en ny kollega i et vikariat, som har lyst til at være en del af vores unikke og fagligt dygtige rådgivergruppe.

Hvem er vi?

Voksenrådgivningen består af 22 socialrådgivere/socialformidlere, 2 afdelingsledere, 1 centerleder og 2 administrative medarbejdere. Afdelingen har en modtagelse og 19 sagsstammer, hvoraf nogle primært består at borgere med psykiatriske udfordringer mens andre primært består af borgere med udviklingshæmning og andre kognitive udfordringer. Afdelingen er således ikke inddelt i teams, men har borgersager, som går på tværs af hele det specialiserede voksenområde.

Den ledige sagsstamme har primært borgere med udviklingshæmning og andre kognitive udfordringer, men der vil også være borgere med psykiske udfordringer.

Det er ikke et krav, at du har erfaring og viden indenfor begge områder, men du skal have lyst og mod på at prøve kræfter med hele det specialiserede voksenområde.

Til gengæld, bliver du en del af en afdeling, hvor det faglige niveau spænder både højt og bredt. Du får en nøje tilrettelagt introplan og oplæring således at du bliver klædt på til at varetage den sagsstamme, som du har ansvaret for. Du vil blive tilknyttet én af afdelingsledernes i forhold til personaleledelsen, men har begge afdelingsledere til rådighed i forhold til faglig sparring og understøttelse i sagsbehandlingen. Du kommer til at sidde på kontor med to-tre andre kollegaer, hvor du løbende i hverdagen vil kunne opsøge sparring og vejledning.

Voksenrådgivningen forvalter sagsbehandlingen indenfor servicelovens afsnit V og afsnit VII (magtanvendelse). Voksenudredningsmetoden benyttes i forbindelse med sagsbehandlingen på samtlige sager og understøttes af IT systemet Sensum.

Voksenrådgivningen er bosat på Nicolaiplads 6, beliggende i Kolding midtby, og indgår organisatorisk som en del af social- og arbejdsmarkedsforvaltningen. Der arbejdes ud fra Kolding Kommunes vision, Sammen designer vi Livet og Socialforvaltningens strategi Selvværd og Sammenhæng. Det betyder i praksis, at der overordnet set er et værdisæt for, hvordan der samarbejdes på tværs af afdelinger og forvaltninger og hvorledes der samarbejdes med borger og dennes netværk.

Vi ønsker at inddrage borgeren mest muligt og yde relevant støtte til størst mulig mestring af eget liv, samt skabe sammenhæng på tværs af de andre forvaltninger, således at borgeren oplever både Selvværd og Sammenhæng i mødet med kommunen.

Vi prioriterer et godt og nærværende arbejdsmiljø, med en høj faglighed, plads til forskellighed, og tætte samarbejdsfællesskaber. Du har mulighed for selv at tilrettelægge din arbejdsdag, hvor du kan arbejde hjemme op til to dage om ugen og har flextid.

Der tilbydes ekstern supervision og der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling i stillingen.

Du skal kunne:

  • Yde råd og vejledning ud fra servicelovens bestemmelser og andre relevante lovgivningsområder
  • Opsøge relevant viden indenfor lovgivningen samt opsøge viden om organisationens arbejdsgange og procedure
  • Systematisk indsamling af relevante oplysninger fra og om den konkret borger i samarbejde med pårørende, samarbejdspartnere, mv..
  • Redegøre, analysere og vurdere i kontekst af voksenudredningsmetoden og beskrive borgerens faktiske funktionsniveau på en fyldestgørende og forstående måde.
  • Deltage i faglig sparring med kollegaer og bidrage med egne refleksioner på en konstruktiv og faglig funderet måde
  • Deltage i øvrige interne møder som eks. afdelingsmøde, kvalitetssikring, visitationsmøder, mv..
  • Samarbejde på tværs af forvaltninger, eks. senior, børn og unge, jobcenter, mv..
  • Koordinere og agere mødeleder i de konkrete borgersager på en differentieret måde alt efter, hvad den enkelte sag og borger kalder på
  • Arbejde selvstændig og helhedsorienteret
  • Strukturere og overskue egne arbejdsopgaver og opsøge hjælp hos afdelingslederne, såfremt der er behov for prioritering i opgaverne
  • Modtage og give konstruktiv feedback for at understøtte den faglige udvikling i afdelingen og hos dig selv

 

Det forudsættes, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og gerne med praksiserfaring fra det specialiserede voksenområde

Hvis ovenstående er noget for dig, så send os en ansøgning. Du er også velkommen til at kontakte afdelingsleder Sandra Ebert Hansen på 79 79 61 73 eller Sabrina Juel Therkelsen på 79 79 91 28

Arbejdstid:

37 timer pr. uge.

Ansættelsestidspunkt:

  1. september 2023

Ansøgningsfrist:

Senest den fredag d. 30. juni 2022 kl. 12:00

Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag den 6. juli 2023

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Det er en fordel at have kørekort.

Ansøgningen sendes elektronisk via knappen "Send ansøgning" under stillingsannoncen

I henhold til Kolding Kommunes personaleregler vil der blive indhentet straffeoplysninger.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=852be7d7)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen SAF, Nicolaiplads, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=852be7d7&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850109

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet