Stærk profil til økonomistyring på arbejdsmarkedsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med økonomi og analyser på arbejdsmarkedsområdet?
Har du sans for både at se detaljerne og betydningen i et større økonomisk perspektiv?
Kan du kommunikere og formidle komplekse økonomiske sammenhænge på en klar og præcis måde?
- Så grib muligheden for at blive vores nye kollega.

Vi søger en ny kollega, som kan understøtte og udvikle økonomistyringen på arbejdsmarkedsområdet i Kolding Kommune.

Hos os vægter vi den gode økonomistyring og sikrer styringskæden gennem koblingen mellem faglighed og økonomi med blik for både detaljerne og helheden.

Du vil blive en del af vores ambitiøse team med 15 engagerede og sociale kollegaer i Økonomi- og Personalestaben, som er en del af Social – og Arbejdsmarkedsforvaltningens centrale stabsområder. Sammen understøtter vi ledelsen, politiske udvalg samt en stor driftsorganisation i forhold til økonomistyring i bred forstand.

I staben tror vi på, at de bedste resultater opnås gennem et tæt og tillidsfuldt samarbejde mellem stabene og forvaltningens fagcentre. Vi er nyetableret, så der er rig mulighed for at påvirke retningen for opgavefællesskaber, økonomistyring og den gode kultur i afdelingen.

I staben vil du arbejde både selvstændigt og som en del af et team sammenholdt med stor frihed og mulighed for at udvikle jobbet. Din opgave vil omfatte alt fra budgetlægning og budgetopfølgning til aflæggelse af regnskab samt analyseopgaver på arbejdsmarkedsområdet. Du vil desuden spille en central rolle i understøttelse og sparring med arbejdsmarkedschefen, centerledere og afdelingsledere om den løbende opfølgning og diverse økonomiske sager. Dertil skal du være det faglige omdrejningspunkt for de øvrige økonomikonsulenter på arbejdsmarkedsområdet i forhold til samspillet omkring økonomistyringen.

Job- og ansvarsområder

Dine primære opgaver vil være:

  • at sikre de økonomiske vurderinger i budgetlægning, løbende opfølgninger og regnskabsafslutning
  • at sikre tæt samspil med ledelsen på området og herigennem understøtte kobling mellem den faglige og økonomiske styring  
  • at bidrage med analytiske og økonomiske vurderinger ind i ændringer/udvikling på området både via økonomiaftaler, prognoser, reformer, lovændringer mv. og gennem Kolding Kommunes egen udvikling af området
  • at bidrage med økonomiforståelse og koordinering til de øvrige økonomikonsulenter på området samt i det tværfaglige samarbejde
  • at videreudvikle og automatisere økonomistyringsværktøjerne
  • diverse ad-hoc opgaver

Kompetencer

Ud over at vi forventer at du har en høj faglighed, som du formår at omsætte i hverdagen, forventer vi også, at du:

  • har en relevant uddannelse og/eller relevant erhvervserfaring indenfor området
  • er nytænkende og kan bidrage til at udvikle og se nye muligheder
  • kan skifte mellem at være kontrollerende og vejledende og bestrider begge roller på en god måde
  • at du tager ansvar for opgaveløsningen og kan navigere i de forskelligartede opgaver, som skal løses i en tempofyldt og foranderlig hverdag
  • kan holde hovedet koldt og humøret højt - også i travle perioder
  • er teamplayer, der tager medansvar, arbejder struktureret, ansvarsbevidst og følger opgaverne til dørs
  • har sans for både detaljen og helheden
  • er talstærk og rutineret IT-bruger

Vi tilbyder

En spændende og udfordrende arbejdsplads, hvor opgaverne bliver løst i samspil med engagerede kolleger og gode muligheder for faglige og personlig udvikling. Der er aldrig to arbejdsdage, der er ens, og din arbejdsdag vil være alsidig, hvor planlagte opgaver nogle gange må vige pladsen for andre opgaver.

Vi har et inspirerende og uformelt arbejdsmiljø, der er præget af arbejdsglæde, god samarbejdskultur og let adgang til sparring, humor i hverdagen og plads til forskelligheder. Vi har en fleksibel arbejdsplads med muligheder for hjemmearbejde under hensyntagen til opgaverne og planlagte møder.

Kolding Kommune og Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen

Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen er én af fem forvaltninger i Kolding Kommune, der som landets 11. største kommune beskæftiger ca. 8.000 medarbejdere. I Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen har vi tre store fagområder; ungeområdet, social- og handicapområdet og arbejdsmarkedsområdet. Du kan læse mere om vores forvaltning, vores værdier og vores måde at arbejde på i denne pjece

Har du spørgsmål til stillingen

Er du velkommen til at kontakte økonomichef Helle Kalmar på tlf. 21703032 / mail: dhell@kolding.dk.

Praktiske detaljer

Lønnen bliver fastsat efter relevant overenskomst efter principperne for Ny Løn i henhold til stillingens funktioner og ansøgers kvalifikationer. Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Ansøgning

Der er ansøgningsfrist søndag den 11. juni 2023. Du sender ansøgningen elektronisk via knappen "Ansøg".

Ansættelsessamtaler

Samtaler afholdes tirsdag den 20. juni 2023 2023 og såfremt du bliver indkaldt, så vil du blive kontaktet mandag den 12. juni 2023.  

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6f09df68)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen SAF, Nicolaiplads, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=6f09df68&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850004

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet