Struktureret og analytisk generalist med gode samarbejdsevner

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Arbejdssted: Analyse og Udvikling, Bredgade 1, 6000 Kolding.

Ansættelsesvilkår: Fastansættelse, 30-37 timer.

Ansættelsestidspunkt: 1. november 2023.

Kontaktperson: Økonomichef John Burchardt på mail jobu@kolding.dk eller tlf. 79792105/ 29250368, Afdelingsleder Eva Ehlers Simmelsgaard på mail evsi@kolding.dk eller tlf. 79796873/ 24631761.

Er du dygtig inden for analyser, økonomistyring og dataarbejde? Vil du være med til at skabe tværgående indsigt, overblik og styring, når det kommer til økonomi og data? Så har du nu en mulighed for at blive en del af Analyseteamet i en velfungerende afdeling. Det er afgørende for os, at du har stort engagement, er proaktiv og tager ansvar for, at dine opgaver kommer i mål.

Vær tæt på beslutningsprocesserne

Vi tilbyder dig en spændende arbejdsplads, hvor du er tæt på beslutningsprocesserne. Du vil få mange udfordrende opgaver og stor frihed til at planlægge din egen opgaveløsning, men også relevant feedback fra dine kolleger, teamkoordinator og ledelse.

Som afdeling prioriterer vi godt humør og en uformel omgangstone. Vi har en god balance mellem arbejde og privatliv, og tilbyder mulighed for hjemmearbejde og fleksible arbejdstider.  Ligeledes prioriterer vi faglig og personlig udvikling i form af f.eks. videndeling, kurser og kollegial sparring.

Du vil blive en del af et analyseteam på tre medarbejdere, som organisatorisk hører under afdelingen Analyse & Udvikling i Centralforvaltningen. Afdelingen spænder vidt inden for analyse, BI, budgetlægning og -opfølgning og tæller i alt 11 medarbejdere. Teamet har en central placering, som er tæt på den politiske og administrative ledelse og samtidig har mange snitflader ud til fagforvaltninger og det decentrale niveau. Vi arbejder løbende på at styrke det tværgående samarbejde om økonomistyring og dataanvendelse for at sikre, at vi også høster de samlede potentialer, når kommunen ses som en helhed.

Bred opgaveportefølje

Du vil som analysemedarbejder i vores team få lov til at prøve dig selv af i mange forskellige sammenhænge. Stillingen indebærer ikke driftsopgaver, men er kendetegnet ved bredde og stor variation i opgaverne.

Dine opgaver vil blandt andet omfatte:

  • Udarbejdelse af analyser af kommunens økonomi- og aktivitetsdata – ofte med berøringsflader til andre forvaltninger og afdelinger
  • Udarbejdelse af business cases, notater, beslutningsoplæg og dagsordenspunkter til den politiske og administrative ledelse
  • Deltagelse i planlægning, gennemførelse og koordinering af budgetprocessen, herunder udarbejdelse af materiale til byrådsseminarer, budgetstrategi og implementering, arbejde med budgetændringsforslag, økonomiske oversigter m.v.

Generalist med god økonomi- og dataforståelse samt gode samarbejdsevner

Vi lægger vægt på, at du:

  • har en god økonomi- og dataforståelse, som du har mod på at anvende i en kompleks og politisk organisation
  • er i stand til at skabe overblik over store datamængder og formidle komplekse sammenhænge på en let forståelig måde gennem dashboards, Power-Point-præsentationer og notater
  • har evne til at opbygge og indgå i relationer med nysgerrighed og respekt
  • har gode skriftlige formidlingsevner
  • har evne til at tilegne dig viden på egen hånd, og trives med at tage ejerskab for opgaveløsningen
  • har en selvstændig, struktureret og resultatorienteret arbejdsform samt gode samarbejdsevner
  • er stærk i Excel og meget gerne også i BI-systemet Targit eller et lignende system.
  • har din faglighed på plads i form af en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse. Vi vægter dine kompetencer højere end måden, hvorpå du har tilegnet dem.

I din ansøgning må du meget gerne give konkrete eksempler på, hvordan du har oparbejdet en eller flere af ovenstående kvalifikationer.

Løn: Lønnen bliver fastsat efter A/C overenskomst efter principperne for Ny Løn i henhold til stillingens funktioner og ansøgers kvalifikationer.

Ansøgningsfrist: onsdag den 13. september 2023.

Ansættelsessamtaler: torsdag den 21. september 2023.

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".

Vil du vide mere: Du finder yderligere information om Centralforvaltningen og Analyse og Udvikling på dette link:

https://www.kolding.dk/om-kommunen/organisation/ ? Centralforvaltningen ? Økonomi

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=65051892)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Centralforvaltningen, Bredgade, Bredgade, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=65051892&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893104

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet