Sygeplejerske til Ældretilsynet i Kolding

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for kvalitet i ældreplejen og patienternes sikkerhed? Har du lyst til faglig udvikling og varierende opgaver? Så har vi brug for dig til Tilsyn og Rådgivning Vest i Kolding.

Om Tilsyn og Rådgivning Vest i Kolding
Tilsyn og Rådgivning Vest er en enhed i Styrelsen for Patientsikkerhed med kontorer i Kolding og Randers.

Tilsyn og Rådgivning Vest i Kolding varetager tilsynet med sundhedspersoner og sundhedsvæsenets og ældreområdets organisationer inden for Region Syddanmarks område. Derudover yder vi sundhedsfaglig rådgivning til andre myndigheder i relation til bl.a. anmeldelsespligtige smitsomme sygdomme, beredskabsopgaver, miljøsager, retslægelige ligsyn og trafikmedicin. Herudover er vi uddannelsesafdeling for speciallægeuddannelsen i samfundsmedicin, samt for elevuddannelsen i offentlig administration.

Vi er ca. 70 medarbejdere, herunder læger, sygeplejersker, jurister, jordemødre, fysioterapeuter, akademiske medarbejdere og administrativt personale fordelt på to kontorer i Randers og Kolding.

Om Ældretilsynet
I forhold til pleje- og behandlingsstederne inden for ældreområdet fører Styrelsen for Patientsikkerhed sundhedsfagligt tilsyn på baggrund af Sundhedsloven og Ældretilsyn efter Servicelovens §§ 83-87.

Ældretilsynet skal hjælpe kommunerne med at sikre den fornødne kvalitet i den personlige hjælp, omsorg og pleje til de ældre. Det er et uvildigt tilsyn, der skal bidrage til læring og udvikling af de social- og plejefaglige indsatser på ældreområdet.

I Tilsyn og Rådgivning Vest er der i alt 8 medarbejdere, der har Ældretilsynet som sin primære opgave, men opgaverne varetages i tæt samarbejde med de medarbejdere, der arbejder med det sundhedsfaglige tilsyn.

På vores hjemmeside kan du læse mere om Ældretilsynet: Ældretilsynet | Styrelsen for Patientsikkerhed (stps.dk)

Din hverdag hos os
Din rolle bliver primært at føre ældretilsyn på plejeenheder på det kommunale område. Derudover er der administrativ sagsbehandling, telefonisk og skriftlig rådgivning af sundhedsvæsenets organisationer og autoriserede sundhedspersoner. Der vil også være deltagelse i forskellige faglige mødefora.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er uddannet sygeplejerske. Det er en fordel, hvis du har nogle års klinisk erfaring evt. fra hjemmesygepleje, hjemmepleje eller plejehjem.

Vi forudsætter, at du kan se dig selv i nedenstående:

  • trives med tilsynsopgaver, hvor der skal være balance mellem kontrol og læring
  • kan varetage en myndighedsrolle
  • er optaget af, at skabe gode relationer til vores behandlingssteder
  • kan navigere i et felt, hvor det plejefaglige og sundhedsfaglige område går hånd i hånd med det sundhedsjuridiske område
  • har en god organisatorisk forståelse for, hvordan sundhedsvæsenet og den kommunale ældrepleje er opbygget
  • kan formulere sig tydeligt og forståeligt både mundtlig og skriftlig
  • har gode samarbejdsevner, et godt humør og kan bevare overblikket i en travl og ikke altid forudsigelig hverdag
  • har en positiv indstilling og kan trives og navigere i et tværfagligt fællesskab
  • har et solidt kendskab til officepakken
  • har evt. erfaring fra arbejde i en styrelse eller anden offentlig myndighed
  • har kørekort, og kan stille egen bil til rådighed.
Vi lægger vægt på, at du bidrager til teamsamarbejde, og at du løbende vil udvikle dine kompetencer i forhold til opgaverne, samt at du er selvstændig, engageret og reflekterende.

Vi tilbyder
En udfordrende, varierende og til tider omskiftelig arbejdsdag, hvor du bliver en del af et team med forskellige sundhedsfaglige og administrative kompetencer og som i tæt samarbejde gennemfører tilsynsopgaver på det organisatoriske område.

Vi er et team, der er gode til at samarbejde, er nysgerrige på et foranderligt sundhedsvæsen, og har stort fokus på at være lærende blandt hinanden og vores samarbejdspartnere. Vi besidder en høj faglighed og er afhængige af hinanden. Derfor har vi dagligt faglige dialoger. Vores arbejdsmiljø er energisk, uformelt og præget af et stort engagement og gensidig respekt.

Uanset hvilken baggrund du kommer med, er vores arbejdsopgaver sikkert nye for dig. Vi tilbyder en god oplæring og introduktion til tilsynsopgaverne, herunder en uddannelse i myndighedsrollen.

Om ansættelsen
Ansættelsen er på fuld tid og tiltrædelse ønskes pr. 1. februar 2024.

Den fysiske adresse er Kokmose 12, 6000 Kolding.

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Dansk Sygeplejeråd.

Ansøgningsfrist er den 28. november 2023.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Ann-Christina Dahlgaard, tlf. 2042 8737.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 48. Du kan læse mere om os på www.stps.dk.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Patientsikkerhed, NORD, Kokmose, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942346

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet