BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du med personale- og opgaveledelse helt tæt på medarbejderne, og har du lyst til at være leder for et team, der arbejder målrettet med at forebygge ulykker? Har du lyst til at skabe sammenhæng mellem det brandtekniske forebyggelsesarbejde og beredskabets indsatsmuligheder?
Så er du måske vores nye leder af forebyggelsesafdelingen.
Om os
TrekantBrand er Trekantområdets største beredskab. Vores dækningsområde har Danmarks største koncentration af risikovirksomheder og er samtidig et vækstcenter både i forhold til befolkning, byudvikling og nye energikilder.
Dette medfølger alt sammen høje krav til beredskabet, og her spiller forebyggelsesafdelingen en central rolle.
Jobbeskrivelse
Som leder af forebyggelsesafdelingen bliver du personaleleder for afdelingens fem medarbejdere, der blandt andet håndterer brandsyn, brandteknisk sagsbehandling, sagsbehandling af risikovirksomheder, udstedelse af tilladelser mv. Du bliver en nøgleperson i samarbejdet med kommunale bygningsmyndigheder, og du er en drivende faktor i at udvikle vores viden inden for det brandtekniske område.
Ud over afdelingens fem medarbejdere, er en del af medarbejderne fra TrekantBrands øvrige afdelinger også involveret i gennemførelsen af brandsyn. Du er ansvarlig for at koordinere og sikre et højt fagligt niveau for disse medarbejdere inden for brandsynsområdet.
Som leder af forebyggelsesafdelingen er du også en nøgleperson i at sikre en tæt koordination og inddragelse mellem det brandtekniske område og den operative planlægning. Dette er essentiel for, at vi kan gennemføre en effektiv indsats, når ulykken indtræffer.
Du vil som leder af den forebyggende afdeling referere til beredskabsdirektør Jarl Vagn Hansen, og du indgår som en del af TrekantBrands ledelsesforum, sammen med øvrige ledere og chefer i TrekantBrand.
Ansvarsområde:
- Varetagelse af den daglige personale- og opgaveledelse for afdelingens medarbejdere
- Indgå i varetagelsen af afdelingens daglige opgaver, som brandsyn, brandteknisk sagsbehandling, sagsbehandling af risikovirksomheder etc.
- Sikre koordination og inddragelse af operativ planlægning omkring brandtekniske forhold, nye risici, bygningstyper etc.
- Opretholde og udvikle det gode samarbejde med de kommunale bygningsmyndigheder, samt ejendomsafdelinger
- Indgå i relevante netværk og fora, samt sikre vidensdeling herfra
- Udvikling af medarbejdernes viden og kompetencer, herunder faglig feedback og sparring med medarbejderne
- Kommunal beredskabsplanlægning (i tæt samarbejde med beredskabsdirektøren)
Herudover er der mulighed for at tilpasse stillingsindholdet med udgangspunkt i dine særlige kompetencer.
Om dig:
Din faglige baggrund er ikke det vigtigste for os, men vi forestiller os, at du f.eks. kan have en byggeteknisk baggrund og erfaring med denne type opgaver. Eller måske har du været sagsbehandler i en offentlig myndighed eller styrelse.
Det vigtigste for os er, at du har interessen for ansvarsområdet og besidder følgende kompetencer:
- Gode sagsbehandlingsegenskaber, og har sans for detaljer
- Du har evnen til at skabe overblik, systematik og struktur i hverdagen
- Du trives med personaleledelse og det at være tæt på dine medarbejdere og deres opgaveløsning
- Du formår at skabe et helhedsorienteret, fleksibelt og tillidsfuldt samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere
- Du er nysgerrig på ansvarsområdet og har lyst til at dygtiggøre- eller videreuddanne dig.
Vi tilbyder:
- Den nødvendige faglige og personlige kompetenceudvikling
- Et unikt fagligt- og socialt fællesskab
- En spændende arbejdsplads i udvikling, med stor indflydelse på egen hverdag
- En uformel omgangstone med højt til loftet
- For den rette kandidat er der også mulighed for at indgå i det operative beredskab som enten indsatsleder eller operationschef
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.
Stillingen er som udgangspunkt indplaceret på Beredskabsinspektør-niveau, med mulighed for forhandling efter kompetencer.
Du skal forvente at gennemføre en personlighedstest ml. 1. og 2. samtale, samt angive referencer fra tidligere stillinger.
Yderligere oplysninger
Er du interesseret og vil gerne høre nærmere om stillingen, er du velkommen til at kontakte beredskabsdirektør Jarl Vagn Hansen på telefon 40 11 38 97, mail jarl.hansen@trekantbrand.dk
Ansøgningsfristen er den 26. marts 2024, kl. 12.00, og vi forventer at holde samtaler i uge 15 - 2024.
Adfærdspolitik
I TrekantBrand tror vi på at "Gode resultater og god adfærd skal gå hånd i hånd." Derfor har vi udarbejdet et adfærdskodeks (TOPAS), der tager udgangspunkt i de fem kerneværdier Tillidsskabende, Ordentlige, Professionelle, Anerkendende og samarbejdende.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=fab85816)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kolding Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kolding Kommune - Trekantbrand, Caspar Müllers Gade, 6000 Kolding
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6007389