Teamleder til Forebyggelsesafdelingen - Trekantområdets Brandvæsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du med personale- og opgaveledelse helt tæt på medarbejderne, og har du lyst til at være leder for et team der arbejder målrettet med at forebygge ulykker?
Brænder du for af skabe sammenhæng mellem det brandtekniske forebyggelsesarbejde, og de operative indsatsmuligheder?
Så er du måske vores nye leder af forebyggelsesafdelingen.

Om os

Trekantområdet er et vækstområde, både befolkningsmæssigt, byudviklingsmæssigt, samt indenfor udvikling af nye energikilder. Herudover har Trekantområdet Danmarks største koncentration af risikovirksomheder, hvilket alt sammen stiller store krav til beredskabets evne til at kunne, forebygge og håndtere de mange risici dette afstedkommer.

Jobbeskrivelse

Som leder af forebyggelsesafdelingen, bliver du personaleleder for afdelingens fem medarbejdere, samt ansvarlig for TrekantBrands forebyggelsesområde. Du bliver en nøgleperson i samarbejdet med de kommunale bygningsmyndigheder, og du er en drivende faktor i at udvikle vores viden indenfor det brandtekniske område.

Ud over afdelingens fem medarbejdere, er en del af medarbejderne fra TrekantBrands øvrige afdelinger involveret i gennemførelsen af brandsyn. Du er dermed også ansvarlig for at koordinere, og sikre et højt fagligt niveau for disse medarbejdere indenfor brandsynsområdet.

Du er som leder af forebyggelsesafdelingen en nøgleperson i at sikre en tæt koordination og inddragelse mellem det brandtekniske område, og den operative planlægning, som er essentiel for vore muligheder for at gennemføre en effektiv indsats, når ulykken indtræffer.

Som leder af den forebyggende afdeling, refererer du til Beredskabsdirektør Jarl Vagn Hansen, og indgår som en del af TrekantBrands ledelsesforum, sammen med øvrige ledere og chefer i TrekantBrand.

Ansvarsområde:

  • Varetagelse af den daglige personale- og opgaveledelse for afdelingens medarbejdere
  • Indgå i varetagelsen af afdelingens daglige opgaver, som brandsyn, brandteknisk sagsbehandling, sagsbehandling af risikovirksomheder etc.
  • Sikre koordination og inddragelse af operativ planlægning omkring brandtekniske forhold, nye risici, bygningstyper etc.
  • Opretholde og udvikle det gode samarbejde med de kommunale bygningsmyndigheder, samt ejendomsafdelinger
  • Indgår i relevante netværk og fora, og sikre vidensdeling herfra
  • Udvikling af medarbejdernes viden og kompetencer, herunder faglig feedback og sparring med medarbejderne
  • Kommunal Beredskabsplanlægning (i tæt samarbejde med beredskabsdirektøren)

Herudover er der mulighed for at tilpasse stillingsindholdet, med udgangspunkt i dine særlige kompetencer.

Kvalifikationer:

Vi forestiller os at du har enten en byggeteknisk Baggrund, og erfaring med denne type opgaver, eller du har en anden relevant sagsbehandlings- /myndighedsbehandlings erfaring. Herudover besidder du følgende kompetencer:

  • Gode sagsbehandlingsegenskaber, og har sans for detaljer
  • Du har evnen til at skabe overblik, systematik og struktur i hverdagen
  • Du trives med personaleledelse, og det at være tæt på dine medarbejdere og deres opgaveløsning
  • Du formår at skabe et helhedsorienteret, fleksibelt og tillidsfuldt samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere

Vi tilbyder:

  • Den nødvendige faglige og personlige kompetenceudvikling
  • Et unikt fagligt- og socialt netværk
  • Mulighed for at indgå i det operative beredskab som enten Indsatsleder eller Operationschef
  • En spændende arbejdsplads i udvikling, med stor indflydelse på egen hverdag
  • En uformel omgangstone med højt til loftet

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er til besættelse pr. 1. april 2024, eller hurtigst muligt.

Stillingen er indplaceret på Beredskabsinspektør niveau, efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn.

Du skal forvente at gennemføre en personlighedstest ml. 1. og 2. samtale, samt angive referencer fra tidligere stillinger.
 

Yderligere oplysninger

Er du interesseret og vil gerne høre nærmere om stillingen er du velkommen til at kontakte beredskabsdirektør Jarl Vagn Hansen på telefon 40 11 38 97, mail jarl.hansen@trekantbrand.dk

Ansøgningsfristen er den 18. februar 2024, kl. 12.00, og vi forventer at holde samtaler i uge 8 og 9 - 2024.
 

Om TrekantBrand

TrekantBrand er et af landets største redningsberedskaber, der dagligt skaber tryghed for flere end 260.000 borgere, i fem kommuner, samt en lang række store virksomheder herunder landets største koncentration af risikovirksomheder. TrekantBrand råder over 15 brandstationer hvoraf to er døgnbemandede, og med ca. 1900 årlige udrykninger, er der et højt aktivitetsniveau.
 

Adfærdspolitik

I TrekantBrand tror vi på at "Gode resultater og god adfærd skal gå hånd i hånd." Derfor har vi udarbejdet et adfærdskodeks (TOPAS), der tager udgangspunkt i de fem kerneværdier Tillidsskabende, Ordentlige, Professionelle, Anerkendende og samarbejdende.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=356ca1ea)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Trekantbrand, Caspar Müllers Gade, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5976206

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet