BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at servicere borgere og virksomheder med uddannelsesvejledning og opkvalificeringsforløb? At understøtte kollegaer på tværs af Arbejdsmarkedsområdet og Ungeområdet, med viden om uddannelse og opkvalificering generelt, samt mulighederne på beskæftigelsesområdet? – Så har Virksomhedsservice og Tilbud en fast stilling som uddannelseskonsulent, hvor du kan være med til at gøre en forskel.
Indsatsområdet "uddannelse og opkvalificering" er, på niveau med jobformidling, et kerneområde i arbejdet med at sikre ledige borgere en plads på arbejdsmarkedet, og skaffe kvalificeret arbejdskraft til virksomhederne. Vi arbejder målrettet med indsatsområdet ved blandt andet andet andet at servicere borgere og virksomheder med uddannelsesvejlending og opkvalificeringsforløb. Derudover understøtter vi vores kollegaer, på tværs af Arbejdsmarkedesområdet og Ungeområdet, med viden om uddannelse og opkvalificering, samt mulighederne på beskæftigelsesområdet.
Uddannelsesenheden består af 2 uddannelseskonsulenter og 1 uddannelseskoordinator. Enhedens opgaver er forankret i den tværgående afdeling; Virksomhedsservice og Tilbud.
Da vores ene uddannelseskonsulent har fået en anden spændende stilling i vores organisation, søger vi en uddannelseskonsulent på fuld tid til at indgå i teamets opgaver.
Arbejdssted: Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen. Virksomhedsservice og Tilbud har arbejdssted på Dieselvej 6, 6000 Kolding. Der vil også være tværgående opgaver på Ungecentret samt på virksomheder og uddannelsesinstitutioner.
Arbejdstid: 37 timer ugentligt.
Ansættelsestidspunkt: 01.04.2024 eller hurtigst muligt derefter
Tror du på, at uddannelse og opkvalificering er en af vejene til at sikre et arbejdsliv til alle, og med udgangspunkt i lediges behov er individuelle og vejen dertil derfor ikke er ens? Kan du sætte virksomhedernes behov for kvalificeret arbejdskraft i spil i forbindelse med opkvalificering af ledige? Så er det dig vi søger som vores nye uddannelseskonsulent.
Stillingen indebærer følgende arbejdsopgaver:
Som uddannelseskonsulent er du en del af uddannelsesenheden, der er omdrejningspunktet for vores uddannelses- og opkvalificeringsaktiviteter. Den skal sikre ledige borgere de kompetencer og kvalifikationer arbejdsmarkedet efterspørger. Dette sker med udgangspunkt i vores Uddannelses- og opkvalificeringsstrategi. Vi udvikler og gennemfører opkvalificeringsprojekter i samarbejde med kollegaer, uddannelsesinstitutioner og virksomheder, samt vores Job7 samarbejde med andre kommuner. Vi udfører uddannelsesvejledning både individuelt og gruppebaseret.
Du kommer til at samarbejde med den anden uddannelseskonsulent om en bred vifte af opgaver indenfor fagområdet, herunder:
- Planlægge, gennemføre og evaluere opkvalificeringsforløb
- Lave oplæg for grupper af ledige borgere og samarbejdspartnere
- Drive og deltage i internt netværk for "uddannelsesagenter"
- Samarbejde på tværs af alle målgrupper på beskæftigelsesområdet
- Vejlede ledige borgere om uddannelses- og opkvalificeringsmuligheder
- Virksomhedskontakt i forbindelse med opkvalificeringsforløb
- Kontakt til uddannelsesinstitutioner
- Deltage i webinarer og andre online aktiviteter
- Vurdering af voksenlærlingetilskud
Kvalifikationer:
Vi forventer, du har et solidt og bredt kendskab til arbejdsmarked – gerne også med administrative og koordinerende funktioner. Du har erfaring med fagområdet "uddannelse og opkvalificering" og med at arbejde i en projektorganisering. Du brænder for vejledningssamtaler og har en ressourceorienteret tilgang til alle borgere på tværs af målgrupper.
Du forstår balancen imellem at være en del af et lille team i en stor organisation, og samtidig arbejde selvstændigt og tage ejerskab for egne opgaver.
Du skal have gode kommunikative evner, interesse i vejledning samt gode IT-færdigheder.
Faglige kvalifikationer og kompetencer:
- Bred arbejdsmarkedserfaring
- Erfaring med eller kendskab til uddannelsesområdet
- Erfaring med eller interesse for vejlederrollen, særligt individuel vejledning
- Erfaring med at arbejde projektorienteret
- Erfaren bruger i ERP-systemer og Microsoft Office, herunder særligt Excel
- Fortrolig med brugen af digitale værktøjer til afholdelse af møder og webinarer
- Kørekort B
Personlige kompetencer:
- Kan samarbejde, men samtidig arbejde selvstændigt og tage ejerskab for egne opgaver
- Nysgerrig og idérig
- Kan tænke i helheder og se muligheder
- Undersøgende og handlekraftig
- Struktureret og data-disciplineret
- Opsøgende og kontaktskabende
- Kan navigere i understøttelsen af afdelinger
Hvad kan vi tilbyde?:
Virksomhedsservice og Tilbud er en tværgående afdeling med mange forskellige opgavefællesskaber, som alle har det til fælles, at de understøtter og samarbejder med andre afdelinger, på tværs i organisationen og ud mod andre samarbejdspartnere og civilsamfund. Vi arbejder med virksomhedsservice, uddannelse og opkvalificering, beskæftigelsesrettede – og mestringstilbud, handicapkompenserende ordninger, rehabiliteringsteam og veterankoordinatorindsats.
Vi er en afdeling med en grundlæggende tro på, at samarbejde og fælles ansvar er med til at skabe gode resultater, gode oplevelser for borgere og virksomheder samt en høj trivsel i afdelingen.
Kolding Kommune har derudover sundhedsordning, og på arbejdspladsen er der kantine, hvor der kan købes mad. Vi har kaffe -, the - og frugtordning.
Hvem er vi?:
Jobcenter Kolding løser 2 kerneopgaver:
Vi skal hjælpe borgere i job eller uddannelse.
Vi skal levere kvalificeret arbejdskraft til virksomhederne.
Vores tilgang er baseret på Borgerens og virksomhedens Centrum, hvor vi søger at forstå borger og virksomheder, skabe muligheder for borger og virksomhed, og hvor vi både ledelsesmæssigt, kollegialt og i mødet med borgere og virksomheder er båret af værdierne: Tillid, Værdighed, Respekt og Professionalisme.
Er det dig?
Hvis du tænker, Det er lige mig, skal du endelig sende os en ansøgning til stillingen som uddannelseskonsulent. Har du spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte:
Afdelingsleder, Virksomhedsservice og Tilbud Britt Wendelboe Hansen på mail: brwe@kolding.dk. Send gerne en mail med dine spørgsmål og et telefonnummer, så vil du blive kontaktet.
Ansættelsesvilkår:
Tiltrædelse 01.04.2024 eller hurtigst muligt derefter. Løn efter gældende overenskomst.
Yderligere information: Ansøgningen sendes elektronisk via knappen "send ansøgning" under stillingsannoncen.
Ansøgningsfrist: Onsdag 6. marts 2024
Ansættelsessamtaler: Afholdes torsdag den 14. marts 2024.
Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=306221a8)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kolding Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kolding Kommune - Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen SAF, Nicolaiplads, 6000 Kolding
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5997687