Socialfaglig med koordinatorfunktion til børneungehandicap døgn

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Socialfaglig medarbejder med koordinatorfunktion til døgnområdet børne/unge handicap

 

Arbejdssted: Aflastningsstedet Toppen i Lunderskov samt Bostedet Kernen i Vamdrup

Arbejdstid: 35 timer i ugen fordelt på hverdage. Primært dagarbejde, men der kan forekomme arbejde på senere timer, dog maks. to gange i ugen.

Ansættelsestidspunkt: 1. september 2023

 

Familiecenteret har to døgninstitutioner, med målgruppen inden for børn og unge med funktionsnedsættelser. Det ene er et aflastningssted (Toppen) med plads til seks børn af gangen, og i alt er der indskrevet 32 børn. Det andet er et bosted for unge med funktionsnedsættelse, hvor der er plads til fire unge.

Vi kan mærke et behov for mere koordinering, sammenhæng og faglig ensartethed og har derfor valgt at oprette en ny stilling der indeholder disse funktioner.

Vi søger derfor en Socialfaglig medarbejder, der også vil have koordinerende og udviklende opgaver. Det er et krav at du har en faglig grunduddannelse, og det kan være Pædagog, socialrådgiver, SSA, sygeplejerske, ergoterapeut eller lignende. Derudover ønsker vi at du har erfaring fra (børne)handicapområdet

Læs mere om stederne på Kolding Kommunes hjemmeside.

 

Hvad kan vi tilbyde:

En moderne og fleksibel arbejdsplads, med stort fokus på bæredygtigt arbejdsmiljø. Vores værdigrundlag er kontinuerlig under justering og udvikling, set i lyset af vores Fælles børne- og ungesyn, samt ambitionen der er udviklet på Familieområdet.

Det fælles børneungesyn er under implementering, og du opfordres til at læse mere om det her:

Fælles børne- og ungesyn (kolding.dk) og den kan læses som pdf: Fælles børn- og ungesyn (kolding.dk)

Det er vigtigt for os at vores nye medarbejder kan se sig selv i at arbejde ud fra dette mindset / værdigrundlag.

Vores ambition er at være trædesten i familiens vej til et meningsfuldt liv for barnet. Det gør vi ved at træffe faglige og hensigtsmæssige beslutninger, i et tværfagligt samarbejde om et sammenhængende tilbud.

 

Funktioner: 

Vi forventer, at alle medarbejdere i Familiecenteret udviser høj grad af ansvarlighed over for vores opgaver.

 

Ligeledes forventer vi at du understøtter og bidrager til et godt samarbejde, både med familierne, børn og unge samt interne/ eksterne samarbejdspartnere.

 

  • Du vil have et tæt samarbejde med afdelingslederen Mette om de koordinerende og udviklende opgaver. Du vil ikke have personaleansvar, men skal understøtte den faglige praksis.
  • Du vil som socialfaglig medarbejder være organiseret i Familiecenteret i Kolding Kommune, men vil primært løse opgaver på de to institutioner. Det er et krav at du har kørekort, så du kan fragte dig mellem de to matrikler.
  • Du skal selv kunne planlægge dine opgaver og til dels også din arbejdstid, så det er en nødvendighed at du er selvstændig og fleksibel.
  • Du vil i ca. 35 % af dine arbejdstimer have praktiske opgaver i afdelingerne, sammen med kollegerne og omkring borgerne.
  • Du vil i ca. 65 % af dine arbejdstimer have koordinerende og udviklende opgaver, og disse er beskrevet nedenfor:
  • Du skal på Toppen koordinere og planlægge aflastningsdøgnene, og have overblik på eventuelle ønsker fra forældre ved ind- og udskrivning af børn og unge
  • Du skal være afdelingslederen behjælpelig med at opstarte nye opgaver ved at deltage ved indskrivningsmøder, og sikre at indsatsen tilrettelægges efter borgerens plan
  • Du skal være med til at sikre at dokumentationen i Sensum Bosted er kvalitativ og være med til at gennemlæse ICS og VUM rapporter inden de sendes til myndighed. Der er en superbruger af systemet begge steder, og her vil du være bindeled med at udvikle og sikre implementering af vores dokumentationsstrategi der er under udvikling.
  • Hvor der er behov skal du deltage ved statusmøder med myndighed og pårørende
  • Hvor der er behov skal du deltage ved tværfaglige møder med fx læger, sygehuse, VISO, og andre eksterne samarbejdspartnere.
  • Du skal være behjælpelig med at udarbejde risikovurderinger, og få fulgt op med evalueringer, refleksioner og justeringer
  • Du skal understøtte medarbejderne i at arbejde struktureret og systematisk, da det er vores erfaring at borgerne har et behov for dette.
  • Du skal kunne tage ansvar for at der er lavet handleplaner sammen med den unge/pårørende, og følge op på at de også anvendes i den pædagogiske praksis. 
  • Du vil skulle varetage familiesamtaler, og være understøttende med at gå forældre og andre pårørende i møde.
  • Du vil understøtte at få hverdagens struktur og gøremål til at gå op i en højere enhed på de to steder
  • Du deltager i personalemøder og ekstern fagpersonlig supervision, sammen med kollegerne i afdelingerne
  • Vi har stort fokus på ikke at anvende magtanvendelser, og vi har en holdning til at det altid er aller sidste udvej. Hvis det skulle forekomme skal du være behjælpelig med at trække læring ud af episoden, og arbejde forebyggende for at det ikke sker igen.
  • I mange andre situationer vil du også blive medinddraget i refleksion, læring og udvikling, så vi hele tiden arbejder på at være den bedste udgave af os selv, til gavn for de borgere vi har kontakt med.

 

Kvalifikationer:

 

  • Faglig grunduddannelse inden for social- og/eller sundhedsområdet er et krav
  • Det er en stor fordel hvis du har erfaring fra (børne)handicapområdet.
  • Meget gerne kurser eller efteruddannelser inden for handicapområdet. Det kunne være KRAP eller neuropædagogik som er grundstenene i vores tilgange, sammen med den Pædagogiske Relationskompetence. Sidstnævnte vil du skulle på kursus i hos os i efteråret 2023, og ind i 2024. Det er planlagt for den der får stillingen.
  • Tegn til tale er en fordel at kunne, men ikke et krav
  • Fagpersonlig integritet
  • Du skal have en faglighed der gør, at du kan være behjælpelig med at give faglig sparring, kvalificere indsatserne, skabe refleksion og udvikling
  • Du skal være tålmodig, og have gode pædagogisk evner.
  • Du skal have lyst til at deltage i aktiviteter sammen med børnene og de unge.
  • Du skal have gode samarbejdsevner, og være imødekommende, ærlig og åben.
  • Du vil bidrage positivt til at skabe et rummeligt og anerkendende miljø
  • Du skal have kørekort

 

 

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

 

Afdelingsleder Mette Samuelsen på telefon 29 66 54 89

 

Ansøgningsfrist: 4. juli 2023

 

Ansættelsessamtaler: 11. juli, så husk at forholde dig til om du kan denne dag inden du søger. Vi er helt klar over det er en uge med sommerferie for nogle, og håber det ikke kommer til at stå i vejen for at finde det rette match.

 

Løn: Løn- og ansættelsesvilkår i forhold til gældende overenskomst. Lønnen bliver fastsat

efter principper for lokal løndannelse i henhold til ansøgerens kvalifikationer.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffe- og børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".


Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=d13f0316)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Tinghøj, Tingvejen, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=d13f0316&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5851038

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet