Vores kunde er en velkendt virksomhed, der udvikler, producerer og sælger egne produkter i hele Europa. Inden for de primære forretningsområder er strategien at være de bedste målt på omsætning, leveringssikkerhed og innovation, samtidig med at der er god rentabilitet. Virksomheden ønsker at være anonym i den indledende proces, men det kan oplyses at den er beliggende i Syddanmark. Til videreudvikling af økonomiområdet søges nu en proaktiv og hands-on:
Finance Manager
controlling - integrere processer
Som Finance Manager får du det overordnede ansvar for økonomi, hvor du i dagligdagen har tæt sparring med den øvrige ledergruppe og er med til at sikre, der er optimalt fokus på alt fra processer til fremtidens muligheder. Den strategiske pil er sat på en god og kontrolleret vækst, som kræver der er overblik over de enkelte økonomiområder, såsom budget, likviditet og især dybere controlling. Du får et stort råderum i dagligdagen og det forventes at du, ud over dine økonomiske kvaliteter, har personligt pondus og medvirker til, at der kan træffes de nødvendige beslutninger, der skal til for at ”komme videre”.
Det er naturligt, at du har godt styr på alle relevante økonomiske data og formår at formidle dem på en god og uddybende måde til direktøren og ledergruppen. Du får ledelsesansvar for 4 medarbejdere, hvor af de 3 er i Økonomi og 1 i IT. Stillingen er i en mellemstor virksomhed, hvor det forventes at du selv er klar til at udføre operationelle opgaver, som en back-up funktion.
I forbindelse med udvælgelsen vil vi især vægte:
- god økonomisk forståelse og erfaring med finansiel konsolidering
- stærk til Excel og ERP (gerne BC/AX)
- går i dybden med opgaverne, men holder det brede overblik
- proaktiv overfor kolleger og ledelsen
- erfaring med BI og generelt datadrevet tilgang til nye løsninger
- kommerciel og præstationsorienteret tilgang til økonomifunktionen
- engelsk på godt niveau i skrift og tale
Den ideelle kandidat til stillingen har en relevant økonomisk erfaring fra en produktionsvirksomhed og har gennem de seneste år været med til at videreudvikle processer, så der er fokus på værdi skabende handlinger. Du er uddannet på Cand./HD/HA niveau og har været leder af et mindre team i nogle år. Vi forventer, du kommer med en vis erfaring, men stadig er ”sulten” for at vise, du kan løse opgaven og udvikle dig i takt med virksomheden.
Vores kunde tilbyder et spændende job i en virksomhed, der er drevet af stærke værdier, hvor tillid og samarbejde betyder meget. Dertil er der gode vilkår og stor mulighed for at påvirke beslutningerne.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Partner Lars Mikkelsen fra Selectors® på tlf. 7210 0030.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kolding Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Selectors, Bredgade 15,, 6000 Kolding
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-07-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/afe2fdcd-e845-4dd5-9bee-1393207aee9e