BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kontormedarbejder til Retten i Kolding
Har du lyst til at arbejde i en byret med samfundsvigtige opgaver og gode kolleger?
Så kan du være den kontormedarbejder, vi har brug for!
Vi søger en kontormedarbejder, der med gode faglige, personlige og sociale kompetencer kan bidrage til at løse rettens spændende opgaver, og som kan indgå i et godt arbejdsmiljø ved Retten i Kolding. Vi tilbyder en arbejdstid på 37 timer ugentligt og en tiltrædelse 15. august 2023.
Ved Retten i Kolding er vi ca. 85 ansatte, heraf ca. 25 dommere og jurister, ca. 55 kontormedarbejdere og 5 servicevagter. Vi har i alt 4 afdelinger: retsafdelingen (med straffe og civile sager), fogedretten, skifteretten og administrationsafdelingen. Vi er en af landets 24 byretter ved Danmarks Domstole.
Vi arbejder hver dag på at leve op til Danmarks Domstoles mål og værdier, herunder at være en attraktiv arbejdsplads. Vi har travlt, men vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø med højt humør og god stemning. God service og brugerfokus er en kerneværdi, og vores sagsbehandling skal være præget af høj kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen. Domstolene er den tredje statsmagt og vi lægger vægt på, at vi optræder neutralt og værdigt og lever op til samfundets krav og forventninger til os.
Retten i Kolding er beliggende bynært med 5 minutters gang fra banegården i flot natur lige ud til Kolding Å. Man kan parkere gratis ved bygningen.
Hvad skal du arbejde med?
Dine arbejdsopgaver vil være sagsbehandling i en eller flere af rettens afdelinger og kan være inden for områderne straffe/familie/civilret/foged/skifteret. Du skal udføre selvstændig og ansvarsfuld sagsbehandling og sekretæropgaver, sagsstyring, kvalitetssikring, vejledning og kundebetjening med kontakt til rettens brugere. Du kan også få opgaver, hvor du skal afholde møder med rettens brugere.
Det præcise arbejdsindhold afhænger i øvrigt af dine kvalifikationer og rettens behov på ansættelsestidspunktet.
Som ansat ved Retten i Kolding kan du glæde dig til
- en spændende og afvekslende hverdag med mange faglige og alsidige udfordringer og stor selvstændighed i jobbet
- at være del af et team af engagerede og ansvarlige kolleger, som glæder sig til at få en ny kollega, som brænder lige så meget for jobbet, som de gør
- et godt arbejdsmiljø med god stemning, humor og en uformel omgangstone
- kompetenceudvikling, mulighed for sparring og efteruddannelse
- socialt samvær, herunder tilbud om flere forskellige former for fællesaktiviteter årligt og en aktiv personaleforening
- personalegoder så som betalte pauser, frugt og kaffe, velfærdsordning (massage, zoneterapi og yoga) og flekstidsordning
- er kontoruddannet og generelt erfaren it bruger
- kan og vil varetage selvstændig sagsbehandling og sætte dig ind i relevant lovstof
- er professionel, imødekommende, hjælpsom og serviceminded såvel i forbindelse med borgerbetjeningen som i relationen til dine kolleger og ledere
- har en god situationsfornemmelse og en rolig og venlig fremtoning
- har gode samarbejds- og konflikthåndteringsevner
- kan arbejde såvel på egen hånd som i samarbejde med kolleger fra andre faggrupper og i et team
Vi vil gerne have, at du tiltræder 15. august 2023, men vi venter gerne på dig, hvis du er den rette. Stillingen forventes besat i henhold til OAO-S-fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og OAO (Offentlige Ansattes Organisationer) samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/stat.
Afhængigt af dine kvalifikationer og din erfaring vil stillingen enten blive indplaceret som retsassistent i løngruppe 2, trin 2, hvor basislønnen udgør 26.509,92 kr. om måneden (30.486,42 inkl. pension), eller som kontorfuldmægtig i løngruppe 3, trin 1, hvor basislønnen udgør 27.938,00 kr. om måneden (32.128,67 inkl. pension). Der vil være mulighed for at aftale et personligt tillæg afhængig af dine faglige kvalifikationer og forudgående erfaring.
Vi vil med dit samtykke indhente en straffeattest på dig.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte administrationschef Birgitte Andersen på tlf.nr. 99686910.
Du kan også læse mere om Retten i Kolding på vores hjemmeside http://www.domstol.dk/Kolding/ eller om Danmarks Domstole på hjemmesiden https://domstol.dk/.
Vil du være vores nye kollega?
Så skal du indsende din ansøgning, cv, evt. anbefalinger og relevant uddannelsespapirer til rekrutteringssystemet senest 7. juni 2023. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden.
Vi opfordrer alle, der er interesseret og kvalificeret til at søge uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Vi holder samtaler den med udvalgte kandidater i uge 24.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kolding Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Retten i Kolding, Kolding Åpark 11, 6000 Kolding
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168906&DepartmentId=7043&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833227